woensdag 16 december 2009

Stemmen op woensdag

"Wat geef je die meid te eten," riep mijn oom Jan vorig jaar over mijn zo lieftallig uitziend dochtertje, "schuurpapier?" Roos is inderdaad in het bezit van een behoorlijke misthoorn. Als baby klonk ze al als de exorcist , en nog steeds doet ze vaak denken aan Manuele Kemp na een nacht flink doorzakken.

Janick daarentegen gaf als baby altijd vrij zacht geluidjes. Ik als verse moeder van mijn eerste wist niet beter, maar de dames van de zwangerschapsgymnastiek hoorden wel degelijk verschil en keken me met jaloerse ogen aan als ze hem hoorde huilen: "Wat een zacht stemmetje heeft hij zeg!"

Van de week bij de dokter in de wachtkamer zat een geinig jongentje. Jaar of 5, bijdehandje, erg opmerkzaam en een grote fanatasie. Hij keek rond, gaf overal commentaar op. En opeens, toen Janick iets tegen me begon te vertellen keek hij op van zijn blokkentoren en ging het tegen zijn eigen moeder zeggen: "Mam, wat heeft die jongen een móóie stem". Tja. Opmerkelijke uitspraak van zo'n klein ventje, maar wel heel leuk.

En tot slot, dat zacht en mooi niet altijd samengaan bewijst mammalien herself. Werkelijk niemand kon mij vroeger verstaan, op wat vriendinnetjes en directe familie na. Zo verlegen was ik dat ik alleen maar heel zachtjes in mijn eigen nek fluisterde. Dat gaat wel wat beter tegenwoordig, maar als ik manlief mag geloven ben ik nog steeds geen aanwinst voor Idols (de senior editie) of X-Factor. Hmh. Jammer. Weer een illusie armer. Dan houd ik mijn schattige valse stemmetje gewoon voor mezelf, in de auto, bij een lekker cd-tje.

Anyway. Mooi onderwerp voor woordeloze woensdag, niet?

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi onderwerp voor woordeloze woensdag. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies! Een mooi onderwerp voor woordeloze woensdag.

    Wel mooi zo'n fluwelen stem van jouw zoon en ach dat je dochter een schorre hese stem heeft, dat maakt toch niet uit. Daar kun je best mooi mee zingen: Anastacia en Melissa Etheridge doen eht ook. Prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. idd een mooi onderwerp enne niet getreurd we komen elkaar nooit tegen bij xfactor want ik heb ook geen zangstem snik snik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je jezelf maar wel kunt horen, tóch? En lekker bléren onder de douche is volgens mij héél gezond. Of wáár dan ook eigenlijk, als je t selluf maar leuk vindt...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker, zo'n zwoele stem. Vooral 's avonds. Vind ik heel romantisch.

    Maar ik vind vals=zingende moeders erg. Echt heel erg. Vooral als ze schoonmoeder worden. Dan wordt het een soort=van vals mens ofzo.

    Lekker hé, zoiets voor een WW!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzonder kind ook dat hem dat opvalt! Die wordt later castingagent van Idols natturlijk en daar komt hij jou dan nooit tegen. Ik heb ook een aardige fantasie, vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Janneke: ja! Maar hij komt mij wel tegen hoor, alleen dan als moeder-van een superster-in-de-dop (-: (hoewel, moet er eigenlijk niet aan denken... dat gekke Idols gedoe met die rare ouders..)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?