woensdag 16 december 2009

Since we've no place to go...

.. let it snow let it snow let it snow...

Leuk liedje he? Zit al de hele dag in mijn hoofd. Ik zou bijna mijn kerstallergie vergeten.

6.30, ik ben wakker met dank aan de baby. Vanuit het raam áchter in onze slaapkamer zie ik aan het licht dat het écht waar is: sneeuw! Gordijnen aan de voorkant open gemopper van manlief, maar dat negeren we gewoon en oooooo... wat een mooi uitzicht! Dat vraagt om een paar mooie foto's.

7.30 baby gevoed en gekleed, oudste staat in pyjama met snowboots aan voor de deur te trappelen om sneeuwballen te mogen gooien, middelste ligt nog in haar bedje na te genieten van de tweede mexicaanse prik gisteravond vooral het zeer kindvriendelijke tijdstip van 19 uur doet haar de das om... Kerstonbijtjes gemaakt voor twee ándere kindjes ivm uitwisselingsprogramma-met-kerstgedachte, rugzakken voor eigen kroost gevuld en nog wat foto's gemaakt

8.30 manlief mét kinders, degelijk ingepakte kerstontbijtjes én ijskrabber richting auto gestuurd, baby weer in bed gemikt en eindelijk tijd om al die mooie foto's te bekijken. Hmh. Zwart. En een leuke flits in het raam waarbij ik mezelf als een soort spook terugzie. En eentje van een aardig gelukte boom met sneeuw, maar waarom dan weer dat suffe vogelhuisje ervoor? Jammer. Kijkt u maar op een andere site. Er zijn vast bloggers die beter fotograferen dan ik.

Toaske vroeg zich af wat wij vandaag allemaal doen. Nou, aangezien dit mijn laatste dag is met alleen de baby voor ik een tweeweekse kerstvakantie tegemoet ga met drie kinders en één man, was ik veel van plan. Schoonmaken, opruimen, rekeningen betalen, beetje werken ... van die dingen waar je met een huis vol mensen die wat van je willen gezelligheid niet aan toekomt zeg maar.

Maar weet je wat ik ga doen? Helemaal niks. Ik hoef eindelijk eens niemand op te halen, niemand weg te brengen, ik hoef vandaag niet persé ergens heen. Dus doe ik eens gek. Ik ga lekker voor mijn raam zitten. Met een warm kopje chocomel (met slagroom), dikke sokken aan en de verwarming op 22. Kijken naar de sneeuw, naar de glibberende buurauto's, de uitglijdende hondenbezitters met bevroren oren.

.. since we've no place to go... let it snow, let it snow, let it snow...

11 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk logje! Geniet jij maar lekker van deze dag, groot gelijk dat je niets maar dan ook helemaal niets gaat doen. Eigenlijk is dat nou mindfulness: gewoon zijn, haha.

    Nah, doe je toch niet helemaal niets, nee, eigenlijk ben je heel nuttig bezig. Energie opbouwen voor de komende twee weken...

    Fijne dag, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat het bij jullie ook sneeuwt! Ik doe dit wat jij doet al twee dagen. In plaats van een bay moet ik het houtvuur om de zoveel tijd voeden. Genieet er van; ik doe het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. volgens mij heb jij gisteren mijn logje gelezen, 'ik hoef helemaal niks'... hihi! groot gelijk, en zoals roelien zegt, je laadt energie op voor de volgende dagen, toch!
    geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja. Heerlijk genieten vandaag. Ik heb ook mijn plannen voor vandaag uitgesteld. Ik ga enkel nog naar het oudercontact deze avond en dat is naast de deur.
    Ik ga deze middag een dvdke kijken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je (nú kan t!) en hoop dat je een lekkere dag hebt gehad; way to go!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. precies wat ik ook heb gedaan vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo´n dagje! En idd, je kunt nog zat opruimen, schoonmaken, werken als je kids thuis zijn en je even iets anders wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar vrouwke toch, de verwarming op 22°C? Da's heul slecht voor het millijeu!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, zo'n kneuterig dagje. Heb je er van genoten?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?