maandag 14 december 2009

Mijlpaaltje


Het steekt de billetjes omhoog, het neusje op de grond en het duwt zich met de voetjes vooruit. Een hele grappige en niet zo efficiente methode, maar ... het komt vooruit! Rara, wat is het?

Ik noteer ondertussen even in het grote mijlpalen boek: 7 maanden en 3 weken, "kruipt" met de buik op de grond vooruit.

En zoals elke moeder weet, op het moment dat je de camera pakt doet je schatje niets liever dan uitermate dom kijken en heel stil blijven liggen. Jammer dus, voor u. Zodra ik de camera wegleg duikt hij alweer vooruit, op weg met zijn kleine vingertjes naar het stopcontact.

13 opmerkingen:

  1. Ik weet het! Een rupsje, een rupsje. En, heb ik het goed?


    Heerlijk zo'n kruipend/buikschuivend mannetje die de wereld gaat ontdekken..is hij al bij de kerstboom in de buurt?
    Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Roelien: ja, dát is het! Heb er snel even een plaatje aan toegevoegd.... (heb ik daar nou de hele morgen over na moeten denken??)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is echt leuk hè, die verschillende manieren van voortbewegen? Ze verzinnen er meer dan in de boekjes staan. Ik zag dat je ook een website hebt over kinderen, hè? Ben jij orthopedagoge of zo? Ik ga eens even neuzen zodra ik tijd heb......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé rupsje nooit genoeg.. daar twitterde ik nog over vanochtend. Leuk hè, die kruipertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar. Ik probeer al een paar dagen de eerste stapjes van onze jongste vast te leggen, maar van zodra hij mijn fototoestel ziet laat hij zich ploffen om naar mij te kruipen want dat fototoestel is zo interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, mijlpalen! Daar kun er nooitgenoeg van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, wat een leuke vergelijking... ik dacht even dat je zo'n baby-volg-boekje van rupsje-nooit-genoeg had waar je de mijlpalen in noteert (deed mijn metekindje er zo eentje kado bij haar geboorte, dus ze bestaan, heel leuk!)

    nu op naar het 'kijk es, ik kan me toch al rechttrekken' stadium...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ahhh wat leuk en tuurlijk gaat ie dat kunstje niet voor de camera doen ben jij mal...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, camera draaiend aan laten staan en hopen dat de batterijen niet te snel op zijn... en af en toe bijstellen dat je wel je onderwerp in beeld houdt... en zorgen dat de schijf (of bandje) niet vol raakt en vooral ook dat ie er niet bij kan.
    Hmm ... bij nader inzien misschien toch niet zo´n goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou zeggen, geniet ervan, want over een paar maanden krijg je hem nooit meer op de foto, omdat ie niet meer stilzit! Tenminste, zo gaat dat hier... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijlpalen zijn mooi! Leuk dat je ze hier vastlegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, zo'n kruip vooruit. En leuk dat je het hier met ons deelt. Ik wacht met smart op de foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...