zaterdag 12 december 2009

Kerst coming up

Her en der beginnen er blogjes op te duiken waarin te lezen valt dat men met het thema kerst begonnen is. Versieringen in huis, kerstfilms. Het tuincentrum waar ik normaal graag kom is omgebouwd tot een grote "kerstshow" vol dure glimmende en tingelende ongein. De tv en de commercials zijn natuurlijk helemaal klaar voor het grootste familiefeest van het jaar. Ik moet kaartjes kopen, merci chocola, naar sky radio the christmas station luisteren met Mariah Carrey en andere zeikmuziek waar ik al jaren gek van wordt, een hoop slappe familiefilms kijken en natuurlijk parfum kopen en mijn zwarte jurkje met veel glitters aandoen. Oja, en eten. Veel eten. Vlees en chocola. Bij kaarslicht.

En zoals ik altijd tegen mijn dochter zeg - als ze vindt dat mama iets voor haar moet doen - ik MOET helemaal niks. Je mag het me wel heel lief vragen.

Zucht. Ook hier staat de kerstboom al, onder luid gejuich van de kinderen opgetuigd. En volgende week is er op school feest. Maar daarna? Dan heb ik het waarschijnlijk wel weer gehad. Ben ik nog op tijd om een weekje Stille Zuidzee te boeken? Voor één persoon?

20 opmerkingen:

  1. ik volg je helemaal... boek maar voor 2 personen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kreun, mijn kinderen staan nu aan mijn arm te rukken dat we moeten gaan beginnen. Stop nou met die blogjes, want de kerstboom is belangrijker. De boom staat middenin de kamer en alle versiering ligt op de bank te wachten tot ik klaar ben met tikken. Manlief is wijselijk aan het mtb-en. Zo'n tuincentrum hebben we hier ook, vet walgelijk. Het druipt ervan af. En weet je wat zo gek is met die tuincentra en overvolle winkels, de mensen die daar lopen kijken helemaal niet gelukkig. Koopgekte maakt diep ongelukkig. Zelfs het personeel kijkt zuur. Nou, als ik niet wil dat mijn kinderen diep ongelukkig worden, moet ik je nu een fijne zondag wensen en mijn laptop dichtklappen. Groet Roelien

    PS. Stille Zuidzee klinkt goed, alleen het woord stille doet al wonderen voor mij. Wordt mijn nieuwe mantra vandaag: stille zuidzee....stille zuidzee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In een vorig leven was ik vanwege mijn beroep in oktober (!!!!!!!!!) al bezig met kerst-inkopen&plannen&voorbereidingen...Halverwege december zat mijn buik dan oooooooovervol met kerst-bomen-ballen-kransen-engelen-vrede-op-aarde-
    (tsjongejongewattisuttochguzellig)-groen-
    rood-hulst-stal&stol...en vertrok daarom élk jaar, vlak voor kerst, naar Frankrijk om daar lekker in de witte stilte te gaan skiën;!Toedeledoooo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, gaaf dat ik toch nog een hoop medestanders heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En hier nog één! Ik was al serieus aan het kijken voor een tripje naar iets zonnings.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier staat de kerstboom ook nog niet, maar er hangt wel al een krans aan de voordeur. Het is al een begin. Manlief is op dit moment wel de kerstboom uit het magazijn gaan halen en alle bijhorende dozen zodat er eens kan aan begonnen worden.
    En deze middag is er hier een kerstmarkt en ik heb geen zin om te gaan, maar manlief zegt dat hij eens zin heeft om er eens heen te gaan en alleen gaan vindt hij maar niks. Dus offer ik mijn weeral op natuurlijk, hahaha.

    Ik overdrijf wel niet met de kerstversiering hoor en we zijn er nog steeds niet uit of hij de buitenverlichting gaat hangen of niet zoals de voorbije jaren...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind deze tijd van t jaar het fijnst. Niet qua weer (kou enzo) maar de donkerte, lichtjes/kaarsjes en natuurlijk n echte kerstboom die altijd in de weg staat en uitvalt :0)
    Staat er al een paar dagen, manlief doet de lichtjes, kids de versierselen en ik de piek. Mooie taakverdeling hihi

    Verder geniet ik juist van de kerstliedjes, tuurlijk, elk jaar t zelfde, soms zitten er nieuwe tussen, maar ik blijf t mooi vinden.
    Dan probeer ik ook sinds een aantal jaar Serious Request van 3fm te volgen.

    Alleen alles wat MOET daar heb ik ook zeer zeker n hekel aan, alleen kan ik soms niet anders.

    1e Kerstdag zijn we lekker thuis, 2e gaan we pas halverwege de dag opzitten en pootjes geven ;0) en heerlijk hoor, vanaf de 25e heb ik ruim n weekje vakantie, zaaaaaaaalig niets doen (ofzo) haha

    Groetjes, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o wat jammer dat je er niet van houdt! ik vind het heerlijk, donker, koud, tegen beter weten in hopen op sneeuw ( maar dit jaar krijgen we het misschien nog ook)
    een echte boom uitzoeken op de dijk bij de boer en hij ruikt heerlijk!
    ouderwetse boom met kaarslampjes en kettingen ipv slingers.
    het is al het hele jaar normaal dus die paar weekjes maken toch niet zo uit?

    en ja die koopzucht daar erger ik me het hele jaar aan , niet alleen nu. en mensen kijken tegenwoordig heel vaak ongelukkig dus daar kijk ik ook niet meer van op.

    lekker cocoonen ( schrijf je dat zo?)

    femke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoor het al: ruk kerst, ruk kerstinkopen, ruk kerstboom, ruk kerstmenu.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo heb op 'meedoen met de meute om er bij te horen' maar ik vind het wel weer gezellig voor ons gezin om deze dagen onvergetelijk te maken. Met gewoon lekker gourmetten 1e kerstdag (nou ja, eigenlijk met wokpannetjes, daar flikker je veel meer in) en 2de kerstdag naar mijn familie. Maar verder: nee hoor, ruk maar een eind weg met het commerciële gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahahhaa wat ben jij opstandig Madelief, dat krijg je vast vanzelf als je de hele tijd pijn hebt?? of was je stiekem al zo? ;)

    grt
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Femke: nee hoor, ik ben nooit zo. Eigenlijk heel rustig en vredelievend enzo... ja je gelooft 't bijna niet hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Madelief: ha, ik schrik er ook een beetje van (-: Nee hoor. Ga zo door. Ik kan er wel om lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk iedereeen word schijnbaar doodongelukkig van die winkels daarom shop ik op internet heerlijk vanuit mijn luie stoel en hoef ik me niet te ergeren aan chagrijnige mensen want die zie ik dus niet :)
    Enne kerst is gezellig samenzijn met de mensen waar je van houdt en als je dat niet wil of er geen ruk aan vind waarom doe je het dan? Je kan toch ook lekker met je eigen chagrijnige zelf op de bank kruipen , niemand die je verplicht lijkt me ...
    O enne mammalien dit is niet speciaal aan jou gericht hoor maar aan iedereen (kersthaters) in het algemeen ...en het komt weer vrij stevig over maar ik bedoel het goed , net als Madelief eigenlijk zijn we twee dotjes alleen het komt niet altijd zo over he Madeliefje schatje???
    ;)
    Ik hoop op sneeuw en luister heel heel graag voor de honderduizendste keer naar Wham's 'Last Christmas' en zie me elk jaar weer door de sneeuw rollen met George en ik weet heus wel dat ie gay is maar het is mijn kerstfantasy zeg maar sinds ik 16 was of zo...zo en nu ga ik mijn eigen George even knuffelen ....
    MERRY CHRISTMAS

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Boom = ja

    Maar na 6 jaar lang consequent niet sturen van kaarten, word mij het niet sturen van die niet gemeende verplichte k-dingen nog steeds verweten soor deze en gene...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. whahaha ilse en madelief zijn eigenlijk allebei dotjes ;)
    maar niet oppakken zonder handschoenen! haha.

    o erg he repel? nog erger is dat mensen je alleen een kaart sturen als ze er 1 terugkrijgen! dan wens je me dus niet echt gemeend een fijne kerst of wel?
    ik heb jaren kaarten gestuurd aan familieleden van wie ik er geen kreeg maar ik vond het toch altijd fijn om ze fijne dagen te wensen.
    en nu doe ik het lekker niet meer, heerlijk, vrijheid!

    en jakkes ilse george michael, brrrrrr

    femke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. je vergeet de kerstinkopen nog: het gebeuk met de karretjes, het gegraai in de vleesbakken en de lange rijen voor de kassa.
    jippie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @hanneke: ojaaaaaa, dat is ook altijd zo fijn! dat word dus gewoon boerenkool of iets uit de diepvries al die 3 kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kerstboom kan ik vast doorstrepen dit jaar. Zit nog steeds in tijdelijke behuizing en daar past echt geen kerstboom in.

    Maar kaartjes. %&$#%#%& Dat was ik vergeten. Kaartjes. Die "moeten" natuurlijk wel.
    Of zal ik het stiekum op zwangerschapsdementie gooien :-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 1 x per jaar is het huis "het domein"van meneer Williams en dat is tijdens kerst....gelukkig is het al weer gauw januari :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?