woensdag 30 december 2009

Hondencontrole

Zomaar een dinsdagmiddag, alleen thuis met twee extreem rustige zoons. Pringgg. Huh? Postbode was al geweest, sociale contacten hebben we niet – wie kan dat zijn?
Er staat een morsig mannetje voor de deur. Met een pennetje heel driftig op zijn digitale tabletje te prikken. Als de deur opengaat kijkt hij heel even op en buigt zich snel weer naar beneden. Sorry mevrouw maar ik ben van de hondenbelasting. Heeft u een hond?

Huh? Anno 2010, nouja, bijna dan. Kan dit niet digitaal? Er is toch wel ergens een site waar je je aan kunt melden en weer af kunt melden als je het kreng 's zomders aan een boom bindt? Of is deze man een controleur, zijn er mensen die wel van honden houden maar niet van belasting betalen? Deze man zag er vast zo geinig uit omdat hij a la James Bond speciaal getraind is in het luisteren naar hondengeluiden (bij de hond van Madelief schijnt dat niet zo moeilijk te zijn!) en het ruiken van natte bouvier (he, dat kan ik ook!) Of zou het vernuftig apparaatje dwars door mijn lamellen heen kunnen gluren zodat de goed verstopte hondenmand wordt gevonden?

Een hond, nee gelukkig niet! riep ik nog, voor mijn doen ad-rem. En Hij boog en schuifelde weg. Op zoek naar een nieuwe klant, denk ik.

4 opmerkingen:

  1. Hahaha!

    En dan te bedenken dat wij wel een hond hebben en hier komt nooit zo'n mannetje langs..
    Wel bijzonder op de 30e december, ik zou toch denken dat al die ambtenaren al lang vakantie houden...Nee, ook daar veranderen de tijden blijkbaar. Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of het was een inbreker... die effe kwam checken of ie worst mee moest nemen of je huis gewoon overslaan.
    Morgen. Met oud & nieuw als de meeste mensen buiten vuurwerk aant afsteken zijn of bij familie of vrienden op visite.
    Of klink ik nou heel zwartkijkerig danwel paranoia?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, bij mij had de hond waarschijnlijk zelf de deur opengedaan...dus dan valt er weinig te ontkennen hè? Maar met die nieuwe blafband blaft ie al een stuk minder, nog even en ik kan de hondencontroleur ook met een kluitje in het riet sturen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bestaan die mannetjes echt? anno nu?
    wow. het zal je baanmaar wezen.
    he, waar werk jij tegenwoordig?
    en dan antwoord moeten geven...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...