zaterdag 26 december 2009

Hobbezak

Ik hou van hem, zonder hem kan ik niet leven. Geen dag. Op vakantie gaat ie mee, elke avond wentel ik me in zijn liefdevolle omhelzing waarin ik me warm voel worden en ontspannen tegelijk: mijn geliefkoosde, alles tussen nek en tenen bedekkende dikke katoenen nachthemjurkhobbezakding, maat xxxxl, kleur vaal-verwassen-wittig-grijs.

Hij is echter al 8 jaar oud, en hoe hard ik ook zoek naar een opvolger, ze bestaan niet meer! Niet dit fijne modelletje. En - al helemaal niet te vinden - iets soortgelijks. Zonder knellende banden, wel lekker warm, maar dan ietsjes flatteuzer dan deze. Zodat manlief niet het idee heeft naast een zak aardappelen op de bank te zitten, en ik zelf niet bij elke bel aan de voordeur naar boven hoef te spurten om mijn strakke spijkerbroek weer aan te wurmen (voor je het weet is het namelijk dat ventje van Postcode Miljoenenjacht die opeens met een gigacheque én camera voor onze deur staat...)

Elke tip is welkom.

PS Foto's van dit geliefde kledingstuk worden niet vrijgegeven voor publicatie. En al helemaal niet met schrijfster van dit stuk er nog in.


PS2
Maar... met dank aan Manou deze geweldige foto:

13 opmerkingen:

  1. Wel flauw hoor dat je geen foto's plaatst. Is er niet zoiets te koop via Tell Sell??? ;-) En anders is er toch best een naaister in de buurt die er een voor je wil maken (nadat ze je absolute anonimiteit heeft beloofd).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kan je ook niet iets dergelijks vinden op Amerikaanse sites? ik heb dat soort dingen daar wel zien hangen...maar ja....dat is ook al een jaar of 9 geleden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van zulke zaken moeet je altijd 3 stuks kopen, dan kan je er je hele leven mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iets in deze aard? http://rebeccadanger.typepad.com/rebecca_danger/2009/12/my-life-is-complete.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, dat zijn van die once in a lifetime pyama shirts! Koesteren moet je ze, echt waar! En joh, anders stuur je dat ventje van de Postcodeloterij toch naar mijn deur? Ik zit er al klaar voor hoor, kan een hoop leuke dingen verzinnen voor 20 miljoen die ik nog wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Manou: hij is GEWELDIG!!!! Zoiets zoek ik. Nou nog een maakster. Mijn laatste breisel dateert 20 jaar geleden. Dat was best leuk geworden, maar ja, toen studeerde ik nog, en dat is wat minder arbeidsintensief dan kinderen en bloggen. Oja. En werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat klinkt heel fijn! Jammer is dat toch, dat de meest comfortabele kledingstukken meestal niet de meest flatteuze zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar begin ik niet aan hoor! Zo'n ding. Da's goed om de komende 6 jaar mijn avonden mee te vullen. Wie weet heeft een van je volgers meer ambitie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Manou: was ook niet de bedoeling hoor, dat jij eraan zou beginnen voor mij!! (Hoewel, gat in de markt misschien, wie weet hoeveel mensen zitten te smachten naar zo'n ding?!). Ik denk dat ik er eentje van een hele grote lap fleece zelf ga maken.... euh... mams aan het werk zet (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Arme arme man.

    Nou ja, misschien is zo'n hobbezak wel flatteuzer dan de oversized badjas waarin ik loop. Helaas voor mijn lief zijn badjassen overal te koop;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Snoggie's of zo, zo heten ze toch? En dat het niet zo charmant is, ach... Als je het maar warm hebt, toch? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij de Blokker heb je nu voor 5 euro ook zoiets te koop. Deze zijn van fleece. Een soort fleecedeken waar je je armen door kunt steken. En daaronder kun je dan nog iets redelijk leuks aantrekken (wat uiteraard wel lekker zit) voor het geval er iemand met een heleboel centjes voor de deur staat. En als je dat dan gewonnen hebt neem je gewoon een butler en laat je een heleboel dan die dingen maken zoals jij ze wilt hebben.
    p.s. lees sinds een tijdje je log, leuk hopelijk ga je nog lang door

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...