dinsdag 29 december 2009

Even mijn hart luchten

Even stoom afblazen. Janick was laatst in het ziekenhuis voor een rontgen- en bloedonderzoek ivm zijn lengte, weet je nog? Had ik vorige week vrijdag 18 december een belafspraak staan met de kinderarts. Helaas, nooit meer wat gehoord. Een paar keer teruggebeld, en de dames achter de receptie waren in verschillende mate behulpzaam en begripvol maar konden niets doen.

Krijg ik vandaag een brief, dokter R. zou me op mijn mobiel hebben gebeld (dom, want die staat vrijwel altijd uit en heb ik ook verteld) Er was toch aanvullend bloed- en hormoononderzoek nodig weer prikken gvdvddd omdat de botleeftijd meer dan een jaar achterliep bij de kalenderleeftijd. Dus ik bel weer met een van de dames achter de receptie, de eerste mogelijkheid voor een BELafspraak was 15 januari. Nou ja. Ik snap dat de man ook vakantie mag hebben, maar kan dat niet sneller? Een telefoontje dat toch al twee weken achterloopt? En ze kon niets zeggen en wist niets van een vervolgafspraak. Waarschijnlijk vertelt de beste man me alleen dat ik met een ander even een afpraak moet maken waarvoor we dan weer 2 maanden moeten wachten. Gelukkig is het dan waarschijnlijk ook allemaal niet zo heel ernstig, maar vervelend en bureaucratisch is het wel.

Toen kreeg ik het heldere idee om op mijn gsm eens de gemiste oproepen te bekijken en die terug te bellen. Nou, dat doe ik dus ook niet meer. Ik begrijp helemaal waarom ik mijn gsm nooit oppak als hij belt met een nummer dat niet dat van mijn ouders of mijn lief is. Mochten jullie meelezen: NEE, ik wil NIETS kopen. Ook geen advertentieruimte. Hooguit een centimeter of 15 voor zoon erbij. Zonder prikken en andere ziekenhuisellende graag.

13 opmerkingen:

  1. Pff het is wat met die ziekenhuizen en die doktoren allemaal... alles duurt vreselijk lang en dan nog heb je de uiteindelijke uitslag niet! kun je mooi nog een keer, hopelijk is het inderdaad niet zo ernstig ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je vraagt je af en toe wel eens af waarom dat allemaal zo lang moet duren he. Sterkte met afwachten, en hopelijk valt het allemaal mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He bah, loopt ie toch een jaar achter qua botleeftijd. Geen idee wat je daar me zou moeten, maar snap wel dat ze zo alert zijn dat ze doorzoeken nu. Je hebt mazzel dat je er nu al mee aan de slag gaat, want dan kunnen ze hem beter in de gaten houden en meer doen dan wanneer je rond zijn 14e eens in actie komt.
    Wie weet dat ze ook dmv meer bloedonderzoek erachter kunnen komen waarom hij langzaam groeit. Ik snap je ongerustheid ivm mijn oudste, alleen heeft/had dat een andere oorzaak.
    Sterkte met wachten... stom dat ie je op je 06 heeft gebeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat is dat toch rot, als je je door die ziekenhuisbureaucratie moet heenworstelen! En helemaal als het over je kind gaat, dan wil je niet pas een belafspraak over 2,5 week!
    Ik hoop maar dat ze het probleem verder wel serieus aanpakken en er achter komen wat je zoon heeft en: hoe het te verhelpen is zodat ie wel gaat groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hopelijk is het wachten niet te frustrerend, en het resultaat niet erg uiteindelijk...ik duim

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hè vervelend zeg, zulke dingen! En die dokters hebben geen idee natuurlijk wat ze overhoop halen als ze zo slordig met hun patiënten omgaan. Enne...je weet toch wel helemaal zeker dat hij niet een jaar later geboren is? Dat zou het hele probleem natuurlijk oplossen, maar zo makkelijk liggen die dingen meestal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig duurde het bij ons niet zo lang en zijn we wél prima geholpen. Onze kinderarts is een hele lieve meneer.

    Mijn dochter heeft ook een groeiachterstand (ze is de kleinste van de klas) en heeft een hele nare en lastige periode achter de rug. Ondertussen weten we wat ze heeft en is ze al veel beter.

    Ik hoop voor jou dat je gauw iets weet en verder kunt met alles. Veel sterkte. Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Balen dat het zo gaat, dat doet je vertrouwen natuurlijk geen goed. Ik hoop dat het in 2010 soepeler zal lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat het snel sneller en beter zal gaan! En groter zal groeien ;-), de zoon dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bah, wat vervelend dat dit zo gaat, hopelijk zal het in 2010 beter gaan en minder bureaucratisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. *misschien hebben ze aandelen bij de telefoonmaatschappij?*

    Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt... dat wachten altijd hee... zo rottig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He bah, wat balen zeg. Al dat wachten is echt niet fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is balen, de jongeheer hier heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet snel genoeg groeide, inmiddels bijna 7 jaar oud en ruim 118cm en 20 kilo gaat het prima, de een start wat moeilijker op dan de ander zei onze kinderarts(die overigens altijd bereikbaar was...)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...