dinsdag 22 december 2009

De wereld is schaapachtig

Verwonderd staar ik elke dag weer naar buiten, wat ziet de wereld er anders uit met die sneeuw! Heel bijzonder. Anton Pieck Live. Of eh... tja. Hoe omschrijf je dat? Ik ben geen dichter, dat laat ik aan zus en nichtje over. Mijn oudste zus was afgelopen jaar de eerste "stadsdichter" van haar hometown. (Al is het woord "stad"wat ons betreft wat overdreven, maar dat terzijde) En nicht (ja, dochter van inderdaad) dicht tussen haar natuurkundestudie door ook heel wat prijzen bij elkaar. Maar goed. Ik dus niet, lees ze niet en met schrijven kom ik niet verder dan een leuk sinterklaasrijmpje. Misschien zoon?

Janick, hoe vind jij dat het eruit ziet, buiten? Janick vindt de wereld nogal schaapachtig. Nou, dat klinkt veelbelovend. Waarom dan? Nou, het lijkt net of er overal schaapjes liggen. Met hun witte wolle vachtjes naar beneden op de takken en op de huizen. Maar niet op de weg, want daar zijn de auto's over de schaapjes heengereden en die zijn nu dood.

Kijk, dat is nou zoon. Stevig op weg om Terry Prachett te gaan inhalen.

5 opmerkingen:

  1. Alst maar geen Q-koorts schapen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi uitgedrukt! Kinderen zien de dingen nog zoals ze zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genoeg inspiratie voor een goed gedicht, lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...tis hier al wat aan t "dooien" dus... bèèèh...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Heeft iemand de UIT knop al gevonden?

Ken je dat? Je schrikt wakker, 's nachts om een uur of vier meestal. En dan kun je niet slapen. Je hebt een goed stel hersens, dat overd...