donderdag 10 december 2009

De dibe-dibe-club

Sommige mensen kijken soaps. Janick en Roos hebben zelf een soap, een interactieve. Elke dag, na het avondeten. Terwijl wij Q. of onze computers bezig houden zijn de kinderen druk op een van beide kamers (en ook vooral in de gang daartussen) en wordt er met de dibe-dibe-club gewerkt. Het aantal leden wisselt nog wel eens, in ieder geval zijn Yoshi en Maja twee belangrijke personen, ik geloof dat het dino's zijn, maar ook dat is niet helemaal duidelijk.

Soms is er een lid ziek, en dan is Janick dokter en Roos zuster en wordt er met de brancard vervoerd en geopereerd. Soms hebben ze school en dan heeft ieder kind, euh, hebben de meester en juf ieder hun eigen klas. Roos speelt keurig na hoe eigen haar juf de dagelijkse gang van zaken uitlegt en orde houdt. Janick laat zijn klas vooral rennen, springen, gymen en onduidelijke maar gevaarlijk wilde spelletjes doen.

En vanmorgen, op weg naar school rent Janick ineens hard weg, roept in het voorbijgaan tegen zus: "Kijk uit, Yoshi is ontsnapt!" En ja hoor, Roos rent er hard achteraan: "Maja ook!" Maar met een flinke spurt en een vangbeweging is het na een meter of 20 toch goedgekomen. Met Maja. Janick niet meer teruggezien tot bij de school.

Met in mijn achterhoofd het logje dat ik nu aan het schrijven probeer ik Janick nog wat uitpsraken te ontlokken over die club. Wie er precies lid zijn bijvoorbeeld, en wat dat voor wezens zijn. Allemaal dino's? "Ha, mama, dat ga ik je niet vertellen. DAT is ONS geheimpje, van Roos en mij."

7 opmerkingen:

  1. Geweldig !
    Kan niet wachten totdat Timmy en zijn (nog ongeboren) zusje geheimpjes hebben samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is super! Daar doe je het toch allemaal voor, dat ze lekker met elkaar spelen en dat ze samen geheimen hebben en heeeeel veel lol!
    Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...Nu wil ik het eigenlijk óók wel weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fantasie! En wat leuk zo'n broerder-zuster band!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is zo leuk die fantasie bij kinderen! Ik ben benieuwd wat voor verhalen ze nog meer verzinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha leuke fantasie, vroeger speelde ik ook altijd samen met mijn zus een soort van clubje :-)! Hier thuis spelen ze vaak doktertje of bouwen ze van playmobil een hele stad en gaan er een heel verhaal van maken ;-).
    Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk! Kinderen hebben een grote fantasie, het is jammer dat volwassenen dat verliezen..

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...