donderdag 31 december 2009

Daarboven in de hemel - Herman Finkers

Vroeg ik hier nog om de hele tekst, krijg ik hem van Mirjam zomaar toegestuurd. Dank!!!

Ik zat in een tv-program, een soort van kruisverhoor.
Men vroeg mij daar 'Zeg Herman, één ding heb ik niet goed door'
Je hebt toch HBS gehad, dat is geen kattenpis,
hoe kun je dan geloven dat er een hemel is.

Ik zat in een tv-program, het ging nog verder mis.
Er werd me haarfijn uitgelegd, hoe ik me vergis.
De hemel is iets achterhaalds, er wacht ons boven niets.
De hemel, wees nou eerlijk, is een verzonnen iets.

De veertigste van Mozart, en de liedjes van Jacques Brel,
zijn ook ooit verzonnen, zei ik, toch bestaan ze wel.
Iets kan zijn verzonnen en daardoor juist bestaan,
dat soms iets niet verzonnen is, neemt men zomaar aan.

Mijn lied is ook verzonnen en hoor hoe het bestaat.
Ik zing het graag, omdat daarmee, de hemel open gaat.

Dus daarboven in de hemel zien wij elkander weer,
daar drinken wij een glaasje met Onze Lieve Heer.
Ook hij die nooit geloofde, heft daar met ons het glas,
en kan dan maar niet geloven dat hij ooit op aarde was.

Dus daarboven in de hemel zien wij elkander weer,
daar maakt Andries Knevel ruzie met de Heer.
Zoals 'r hier aan toe gaat, zegt ie, strookt niet met de leer.
Dat klopt, zegt God, en daarom heerst er hier zo'n fijne sfeer.

Dus daarboven in de hemel zien wij elkander weer,
daar drinken wij een glaasje met onze lieve Heer.
Ook hij die nooit geloofde, heft daar met ons het glas,
en kan dan maar niet geloven dat hij ooit op aarde was.

4 opmerkingen:

  1. Mooi liedje! Maar: mooie lay out heb je! Súper om 2010 mee te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige nieuwe layout. Moest even kijken waar ik nou beland was. Maar hij is fris en fruitig voor het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was gisteren op de verjaardag van schoonzus en zij had het boek van Finkers gekregen. Daar stond de tekst in. Ik wilde het je nog gaan melden, maar zie dat dat niet meer nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Toaske: in ieder geval bedankt voor het aan me denken! (-:

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?