woensdag 30 december 2009

Cabaret

Het is natuurlijk weer cabaret tijd zo aan het einde van het jaar. Ik schreef al over Herman Finker, gisteren heb ik de film (het filmpje) van Hans Teeuwen gezien. Ik ben benieuwd wat er nog te zien zal zijn, de komende dagen, het komende jaar. Op tv of gewoon weer eens echt live in de schouwburg. Guido Weijers is een bekende elke oudjaarsavond, beetje vlak maar wel aardig. Gouwe ouwe als Freek de Jonge, Seth Gaaikema of Youp, zijn die nog leuk? Hoewel ik wel van een beetje grof houdt slaan Theo Maassen en Javier Guzman wel erg door. Van Houten en de Kets dan misschien? De shows van de Vliegende Panters zaten ook altijd gruwelijk knap in elkaar maar die hebben nu last van een sabattical geloof ik. Dan hield ik vroeger ook wel van de snelheid en in het improvisiesatievermogen van Lebbis en Jansen. Mijn onechtgenoot daarentegen vindt het gooi- en smijtwerk van Waardenberg en de Jong erg leuk. Bij onze Marokkaanse boezemvriend Najib Amhali zijn we een keer tien minuten voor het einde weggelopen, vanaf de eerste rij… Dat is geen aanrader kan ik je verzekeren (maar we hadden een goeie reden, het lag niet aan hem)…

Maar vertellen jullie eens. Wie vind jij leuk? En wie niet? Ga je wel eens naar het theater en zo ja naar wie/wat dan?

7 opmerkingen:

  1. Veel van de namen die je noemt, ken ik niet. Dus hierbij wat Vlaamse tips: Wouter Deprez m'n absolute lieveling. Filip Geubels is zeker ook een aanrader. Gunter Lamoot kan van tijd tot tijd ook wel eens leuk zijn, in al zijn platheid. Alex Agnew, daar kan ik dan weer niet mee lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga zeker naar het theater, en als het cabaret is dan het liefst naar Lebbis, Jan-Jaap van der Wal, Klaas van der Eerden en Hans Teeuwen, Theo is zo van zijn voetstuk gelazert wat mij betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga veel te weinig naar het theater. Van diegene die jij nu opnoemt heb ik enkel de dvdtjes gezien, maar dat is niet hetzelfde.
    Ik hou meest van de grens tussen grap en ontroering. Daar is Freek vaak wel goed in, maar in het vlaams mag je dan zeker kommil foo niet missen, die zijn echt straf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga toch voor Theo Maassen, zijn nieuwe show komt zaterdag op de tv. Verder vind ik bijvoorbeeld Najib Amhali, Jochem Meijer en Claudia de Breij leuk. Of Ernesto en Marcelino of Schudden of ... Te veel om op te noemen dus. Kijk maar bij mijn theaterrecensies zou ik zeggen.
    Hé, nieuw jaar, nieuwe look? Mooi hoor.
    Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2010.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vliegende panters, NUHR, Finkers, Plien & Bianca. Die vind ik toch wel erg leuk. Ik ben al veel te lang niet in het theater geweest, misschien een goed voornemen voor het nieuwe jaar?

    Leuke nieuwe lay-out, maar waar zijn al je knapperds?

    Goede jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je blog niet gelezen, wel je nieuwe lay-out bewonderd, mooi! Ik kwam je even een fijne jaarwisseling wensen. Tot volgend jaar ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Net als Limoentje kom ik al veel te lang niet in t theater... Maar ik kan altijd wel lachen bij Plien & Bianca, Jan-Jaap van der Wal bijvoorbeeld. Meestal zie ik het op tv.

    Mooie lay-out hoor, en een heel fijn nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?