vrijdag 20 november 2009

Zielig

Baby Q. was toch wel ziek, de afgelopen dagen. Koorts, slap, veel slapen en heeeeel zielig huilen. Hij keek als een zielig droppie uit zijn oogjes. Sinds gisteravond is de koorts weg, kijkt hij een stuk alerter, "praat" weer en wil weer spelen. Alleen hoest hij en is hij ontzettend hees. En, waarschijnlijk door de keelpijn, hij wil niet drinken, of maar een heeeel klein beetje. Zielig!!
En zijn luiers zijn droog. En daar maak ik me dan weer zorgen over. Want ik weet wel een paar trucjes (zoals waterijs), maar die werken niet bij baby's.

En als ik me dan toch zorgen maak, dan ga ik gewoon even door. Want afgelopen week bij de schoolarts, bleek de lengte-groeicurve van Janick wederom een knik naar beneden te vertonen. Voor de tweede of derde keer. Dus ik heb een verwijsbrief voor de huisarts. Weet niet wat die gaat zeggen, of welke groente hem helpt net zo lang als zijn papa en mama te worden, maar ik vind het zielig. Zielig dat hij weer naar een dokter moet (die blik toen ze het hem vertelde, dat hij niet zo best groeide en er nog iemand anders naar hem ging kijken) en ook zielig dat hij nu al bijna de kleinste van zijn klas is terwijl hij zo graag groot en sterk wil zijn...

En daar ligt mama dan ook weer wakker van 's nachts en als ze dan ligt te draaien en te puffen in bed om in slaap te komen, dan voelt ze papa's pookje, wat inmiddels wel een heel ingeburgerd woord in blogland is geworden, maar desalwelteplus niet best voor de nachtrust!. Zielig he.

Ps. heb uit alle macht liggen denken of er op het moment ook iets is dat zielig is voor Roosje, maar ik kan helemaal niks verzinnen. Dat is pas zielig!

11 opmerkingen:

  1. echt sielug en dat is nog erger dan zielig..(wel leuk geschreven dit stukje trouwens)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me je gevoel levendig voorstellen. Het is gewoon ook niet tof als je je zorgen maakt om je kinderen. Dat uh pookje, wat bedoel je daar dan mee? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Toaske: lees Nicole op http://dagboekvaneenthuisblijfmoeder.blogspot.com/2009/10/ik-geef-je-een-pookje-mn-pookje.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey! Ik begrijp dat je wakker ligt... Wel fijn dat het met de kleinste al weer wat beter is! En wat de oudste betreft: ik snap je heel goed! Is helemaal niet leuk, dat hij weer naar iemand anders moet. Kan me zo voorstellen dat hij de grootste, sterkste en stoerste van de klas wil zijn (heb er hier thuis ook zo één). Maar is hij echt zo 'klein' dan? Denk je zelf dat het allemaal wel meevalt, of kan er echt iets (zo'n traag werkende schildklier? las ik) zijn?
    Sterkte ermee, hoor! Komt allemaal wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even een nieuwe reactie in een keer :-). Ons neefje Thom (10) is getest op een traag werkende schildklier, ook die was al meerdere malen doorgestuurd naar ene nieuwe arts. Bleek dus inderdaad een traag werkende schildklier te zijn. Maar hee zo hoeft het niet te zijn hoor ;-) Beterschap en hopelijk hoeft ie dan niet zo vaak meer naar de dokter, persoonlijk vind ik dat ook helemaal niks...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is mijn zus haar grootste trauma.. dat er met haar nooit iets zieligs was terwijl alle broers en zussen kind aan huis waren bij logopedie, remedial teaching, de kinder arts en de jeugdpsychiater. Maarja, zij is nu de enige van het hele stel die een wetenschappelijke opleiding heeft afgerond en geld heeft om met man en dochter 3 manden door Australie te gaan trekken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Miriam: tja, heeft ze nu toch eindelijk ook iets zieligs (je zal toch maar met je kind onder je arm zo ver en zo lang op reis moeten!! (-: )

    @Mama Ina: hij is niet overdreven klein, maar kinderen horen "op hun lijn" te blijven zitten. Dus niet eerst bovengemiddeld, dan gemiddeld en nu alweer tussen 1 en 2 lijnen ondergemiddeld... plus dat wij allebei bovengemiddeld zijn. Je vraagt je dan toch af waarom hij niet zo hard groeit. Kan idd schildklier zijn, darmprobleem, te weinig groeihormoon, psychische problemen vanalles heb ik al gelezen! ALs we een oorzaak hebben is het maar de vraag of en wat we dan kunnen doen. Eerst maar gewoon uitsluiten dat hij ziek is (al lijkt het daar niet op)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ik herken dat helemaal, die ongerustheid over droge luiers. Daar zijn we mama voor. En knikken in groeicurves vond ik ook altijd naar. Oudste knikte omhoog, dat vond ik niet eng, maar middelste knikte omlaag en hij had medicijnen die invloed konden hebben op deschildklier...zorgen maken dat ik dan deed!

    Schitterend hoe iedereen het over het pookje heeft, haha, Manlief was niet eens echt boos toen ik het deed ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @mammalien: Dat trekken gaan ze in een super luxe camper doen but i catch your drift ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?