dinsdag 24 november 2009

We doen het NIET

Eerste en laatste werkdag van deze week zat er weer op, thuis trof ik twee zoete kinders, een baby die om en om geslapen en gehuild had, en een papa die, tja hoe zal ik het omschrijven. Het was zwaar geweest vond hij. Maar hij was tevreden dat Q. ein-de-lijk weer eens een hele fles dronk. Na heel veel weigeringen en droge luiers de afgelopen dagen. Hoezee.

En toen moesten we beslissen. Wel of niet naar het prikfeestje? Even gebeld met de priklobby Mexicaanse griepvoorlichters van Postbus 51. Als kindje geen 40 graden koorts had moesten we maar komen.

Toen even zelf nagedacht. Was deze griep nu Mexicaans of niet (hij heeft alle symptomen op heel heel hoge koorts na, maar hoge koorts is ook goed toch?) Moeten we een ziek kindje dat net herstelt gaan inenten? Wat is de kans op bijwerkingen van het vaccin tegen de kans dat hij hem (nogmaals) krijgt en daar dan extreme last van zal hebben? Een uitziekend kindje op bed laten liggen om 19 uur 's avonds of toch maar ophouden en gezellig meenemen naar het prikfeest prikken in de grote sporthal?

We doen het niet, besloten we. Niet voor baby Q.

Wel voor Roosje. Die heeft een ochtendje last gehad van buik en spuuglust, maar of dat nou Mexicaans was?? Bovendien is zij vier, nu niet ziek, en ach. We doen het maar.
Roosje keer even zuur bij het vooruitzicht op een prikje, maar werd daarna heel enthousiast voor dit uitje. Lekker met papa op stap, na bedtijd! Schoen zetten vanavond (Sint is weekhartig, het mocht nu zomaar doordeweeks). En bovendien deed het geen pijn, en was ze stoer, zei ze zelf. Wat een meid he. Daar kan de rest van die sporthal nog wat van leren. Hoop ik. Ik wacht de verhalen zometeen wel af.

3 opmerkingen:

  1. Slimme beslissing, ik kan je redenatie helemaal volgen. De koorts van Middelste was gezakt. Ik concludeerde dat het de MG niet kon zijn en dus hebben wij het wel gedaan. Verzwakt door een ander griepje wilde ik de vaccinatie perse wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begreep dat je al vanaf 38 graden niet mocht enten..Maar ik geef je groot gelijk, voor zo'n prik moet je toch wel lekker in je vel zitten. Ben benieuwd naar de ervaringen van je dochter. Wij moeten donderdag :-s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Mammalien,
    ik snap het helemaal, zou mijn keuze ook zijn geweest. Mooi die overstap naar het schoentje zetten, dat hebben ze helemaal verdiend! Wat je zei over die foto, heb je al een reactie van MH herself gehad?
    Ik heb nog veel nagedacht vandaag over wat je wel en niet prijsgeeft. Ben mijn blog begonnen om het schrijven, niet om de foto's, dus ik wil mijn aandacht toch weer een beetje terugleggen. Mijn kids vinden/vonden het allemaal best hoor en wat ik opschrijf is ook geen geheim of verrassing (voor familie bijv: die lezen allemaal mee), het is allemaal zoals ik het in het echt ook zeg en doe, maar manlief vindt dat een aantal dingen ook wel privé mag blijven (zoals de huisfoto's en zoals verhaaltjes over hem). Hij heeft niet gekozen voor mijn geblog, dus dat respecteer ik. Ik schrijf dus (bijna) nooit iets over hem. Zo'n stukje over pookje, mijn pookje, zou ik niet plaatsen, hoe grappig het ook is, maar dat zou sowiezo niet mijn stijl zijn. Dat is het leuke van al die verschillende blogs: de één is scherp en moppert dat het een lieve lust is, de ander is rustig en beschermend. Tja, ik denk dat je meer lezers hebt als je veel vertelt en veel laat zien, maar aan de andere kant, daar gaat het niet om. Het gaat me om het plezier van schrijven en het vinden van herkenning, het is voor mij een onmisbaar deel van de dag geworden (erg prettig voor of na het werk, voor het slapen of in het weekend lekker bijlezen op al die blogs...). We gaan lekker door en ik ben erg blij met je reacties. Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?