woensdag 25 november 2009

Voornemens en de woordeloze woensdag

Ik doe er niet aan mee vandaag, aan de woordeloze woensdag. Waarom zou ik? Morgen krijgen jullie een plaatje van me. Of anders vrijdag.

Zo doe ik ook nooit aan dierendag, vind ik mijn moeder gewoon het hele jaar door lief en koop ik wel eens bloemen maar die geef ik dan in ieder geval nooit op moederdag. Ik stoor me elk jaar weer aan mensen die opeens met kerstmis over vrede gaan praten, vind ik het onzin om precies op 31 december te overdenken wat dit jaar ons gebracht heeft al vind ik stiekum de jaaroverzichten van het nieuws dan wel weer leuk. en om op 1 januari te beginnen met goede voornemens. Waarom niet gewoon op het moment dat je ze verzint? Of een weekje later, als dat beter uitkomt?

Nu ik het er toch over heb, ik weet wel een paar dingen die ik heel graag zou willen gaan doen. Een hele lijst. Van dat ene boek dat ik nog eens moet lezen tot grote veranderingen in mijn karakter, ahum. Maar om het even uitvoerbaar te houden begin ik er met één, een hele concrete: ik ga gezond eten en niet meer (zoveel) snoepen. En ik begin NU.

En jij? Wat heb jij jezelf voorgenomen te gaan doen, in de zeer nabije toekomst? (En ik ga niet controleren of en wanneer je ermee begint, dus schrijf maar gewoon op wat je nou nog eens echt graag van jezelf gedaan zou willen krijgen).

9 opmerkingen:

  1. Ik wil er ook wel aan meedoen, maar begin volgende week. Net zoiets als lijnen, daar begin je ook altijd volgende week aan. Toch?

    Wat ik wil gaan doen? Een kind baren. Of uitbroeden. Maken.

    You get my point.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn voornemen was om dat privégedoe eens aan te pakken wat een paar keer flink de mist in was gegaan en ik me daardoor erg down voelde.
    Inmiddels mag zo'n beetje iedereen t weten, want.... er is weer een beetje contact! Ben ik oma van een superlief jongetje (foto kan je op hyves bewonderen) enne verder doen we t allemaal maar rustig aan opdat t lijntje niet weer breekt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond hem leuk :-) Wat ik wel eens zou willen is stoppen met roken zonder die extra kilo's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou eens wat minder moeten stressen (als doe je dat als moeder best vaak denk ik, of ben ik hier de enige?). Soms heb ik echt een avond waarbij ik EINDELIJK eens zit maar dan gaat die telefoon weer! Moet me dan toch eens afleren die telefoon dan toch op te nemen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ehmm....vaker de pc uitzetten...die hier bijna, nee, gewoon de hele dag aanstaat en waar ik vaak even achter spring om mijn mail te checken, blogs te schrijven/lezen etc. Allemaal zoooo leuk, maar zoooo tijdrovend...;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Sandra: Herkenbaar! En eerlijk gezegd doe ik dat al jaren, en dat bevalt prima! (Heb wel nummerherkenning en een antwoordapparaat, zodat ik altijd terug kan bellen als het wel uitkomt / nodig is)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat gezonder eten, daar ga ik echt wel in mee.
    En minder stressen ook, alleen zit het er ff niet in.
    En van alle goede voornemens die mensen normaal bij het begin van ut jaar doen, heb ik besloten dat van gezond eten na sinterklaas te gaan doen. Minder en gezonder....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn voornemen is om meer te relativeren en te reflecteren en om eindelijk dat boekje te schrijven over mentale coaching gecombineerd met lichaamsgerichte therapie. Het zit allemaal in mijn hoofd en nou moet het eens op papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet puin ruimen: mijn huis slipt dicht en de zolder staat vol met spullen die al jaren geleden hadden moeten weggemieterd. Als je een verhuisdoos 8 jaar lang niet hebt opengemaat heb je blijkbaar de inhoud niet nodig: kan weg!

    Dat dus. Dat moet ik doen....dank je wel voor dit logje....nu voel ik me schuldig ;-) bijna...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?