zaterdag 14 november 2009

Schoentjes zetten

Ik houd van Sinterklaas. Altijd al gedaan. Heel vroeger was ik natuurlijk doodsbang. Voor alles, overigens, maar ook vooral voor de Sint. Maar al snel werd me - met dank aan de Christelijke kleuterschool! - verteld hoe de vork in de steel zat. Met een familie met grote broers en zussen, wat aanhang (wisselende formatie) en vaak nog oma erbij hebben we jarenlang hele leuke pakjesavonden gevierd. Met de meest creatieve suprises en gedichten. Gaaf was dat.

En nu? Nu leef ik mee met de kindertjes. Vanmorgen hebben we "de intocht" gekeken op tv, en vanavond mochten ze hun schoentjes laarsjes in de gang zetten. Voor de brievenbus, want dan hoeven die enge pieten niet binnen te komen. Heerlijk, hoe kinderen kunnen geloven.

En ik weet niet wat het over mij zegt, maar o,o, wat heb ik een lol als ik de twee kleurplaten eruit steel en omruil voor cadeautjes. Cadeautjes die ik vanmiddag stiekum ben gaan kopen terwijl zij onder leiding van papa zaten te zweten op hun kleurplaten. En passant zet ik er nog wat schoentjes bij. Die van de twee ongelovigen in huis en het onwetend zieltje. Bij gebrek aan serieus cadeau prop ik er maar een banaan, twee mandarijnen en een potje Olvarit 6 maanden in. Iedereen blij. Lang leve de Sint!

8 opmerkingen:

  1. Hear hear! Voor ons dit jaar een nieuwe versie: Oudste helpt mee schoenkdootjes inpakken....inclusief diegene voor hemzelf....maar dat weten zijn broertjes niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig maar dat de sint zo goed begrijpt dat olvarit soms gewoon ook nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het hele sinterklaasgebeuren ook zo geweldig. Fantastische tijd en dit jaar weer voor het eerst surprise (als jongste in bed ligt op pakjesavond). Zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk he, ik had wel cadeautjes maar kon geen pakpapier meer vinden (verhuizing en ik had het toch ingepakt,,welke doos..) enfin het sinterklaasjournaal gaf mij de oplossing..het pakpapier was in het vuur van de boot en daardoor was zijn pakje zonder papier..heerlijk sinterklaastijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grinnik, geweldig dat wij mama's het eigenlijk nog leuker vinden dan onze kinderen! Veel sintplezier de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk vind ik het! De gezichtjes van de kinderen als ze beneden komen en ze iets in hun schoen zien zijn gewoon echt ge-wel-dig! :-) Ik hou van dit feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch een knappe man! Zelfs voor de allerkleinsten en allergrootsten zit er wat in de schoen. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik lees het al, jij geniet net zo van deze tijd als ik!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Heeft iemand de UIT knop al gevonden?

Ken je dat? Je schrikt wakker, 's nachts om een uur of vier meestal. En dan kun je niet slapen. Je hebt een goed stel hersens, dat overd...