woensdag 18 november 2009

Over de vaccinatie en de timing

Plof. Daar lag ie dan eindelijk in de brievenbus, de uitnodiging waar ik al een hele tijd zenuwachtig naar uitkeek. De uitnodiging voor de Mexicaanse, pardon, Nieuwe griep. Waarom mag ik eigenlijk geen Mexicaanse meer zeggen? Is dat net zoiets als Negerzoenen die geen negerzoenen meer mogen heten? Ik luste ze toch al niet, maar nu koop ik ze helemaal nooit meer.

Ik heb me dus toch flink laten meesleuren door alle stress rondom die griep. Ben de hele zomer bang geweest voor die Mexicaanse die nu dus opeens Nieuwe heet. En toen het bericht bekend werd dat er werd geent, heb ik me natuurlijk ook weer zorgen gemaakt of zo'n vaccinatie dan niet gevaarlijk was. Maar, al met al, ik was blij. Twee van de drie krijgen het in ieder geval NIET, die gevaarlijke griep, dacht ik. Want ze worden ingeent. Hoezee.

Maar dat was een week geleden. Inmiddels zijn zowel zoon als dochter een (het?) griepje verder. Voelt de baby warm aan, slaapt hij veel en huilt hij meer dan anders. Ik vermoed een beetje dat die vaccinatie wat aan de late kant is.

En om het helemaal qua timing mooi af te maken las ik in het schema wanneer mijn kindertjes aan mogen treden. Dat gaat op postcode, want het is natuurlijk een behoorlijke grote club, en ze kunnen niet allemaal op woensdagmiddag om 13 uur, dat snap ik ook. Maar dinsdagavond om 20 uur? Een uur na beddtijd van de twee kleintjes. Zeker in deze donkere tijden waarin kindjes moe zijn en chagerijnig worden, en slaaptekort al snel leidt tot extra vatbaarheid voor griepjes.

Dus eh... ik denk er nog even over na.

13 opmerkingen:

  1. Oei oei herkenbaar. Niet de angst voor dé griep, daar probeer ik gewoon nuchter naar de kijken.
    Maar wel dat Joris nu ziek is en gisteren de oproep er lag voor volgende week. Ehm tja.... ik ga um toch niet laten vaccineren voor iets wat hij wellicht al heeft gehad?
    Ik mag ook opdraven in een stad naast de mijne op een tijdstip waar ik dan niet zo blij mee ben (precies rond kinderen van school haal tijd en bedtijd van Joris), maar het haalt het niet bij 8 uur 's avonds! Wie bedenkt dat?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 8 uur s'avonds briljant !! Welke taco heeft dat verzonnen?? Wij mogen om kwart voor 2 ook niet super getimed midden in de middagdut van vele vele peuters...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsss, acht uur 's avonds! Een planner zonder kinderen dus.
    Hier volgende week donderdag om 11.00 uur. Ik moet nog even kijken of ik zelf ga (want werkdag) of dat mijn moeder met jongste gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja zeg! Wat een belachelijke tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pff! Lekkere timing zeg! 8 uur s' avonds.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Belachelijk. 20.00 uur. Weinig kindjes in de risicogroep nog wakker dan.
    Wij zijn op vakantie ten tijde van de vaccinatie maar los daarvan weet ik het allemaal nog niet. Zowel voor die kleine als voor mezelf ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je dan maar wel hup meteen aan de beurt bent en niet in lange rijen moet wachten op het beloofde goedje. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt, ik hoor hier ook veel tegenstrijdige geluiden. Wij krijgen geen oproepen (kids zijn al wat ouder en sterker (hoop ik)), alleen manlief wel (risicogroep), hij heeft deel 1 van de inenting al gehad en krijgt deel 2 in december.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk, ik snap dat heel veel kindjes ingeent moeten worden en dat ze niet overal rekening mee kunnen houden, maar 20.00 uur 's avonds is wel een hele rare tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel logisch, die tijd... Werken doen we toch alleen tussen 9 en 17? Nou, dan ook die prikken tussen die uren ;)

    En wat betreft de negerzoenen. Hoe zit het dan met boerenyoghurt, blanke vla en Jodenkoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 8 uur 's avonds? Wat zot? Wij zitten 's ochtends om 11 uur: veel christelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 8 uur?? dat is echt niet normaal
    maar eh je schrijft dat je een uitnodiging kreeg voor de nieuwe griep
    ik denk dat je bedoelt dat je een uitnodiging kreeg voor de inenting tegen die griep ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Eu Mesmo, jaja... je hebt gelijk. Mijn hoofd is inmiddels ook een grote berg met snot, dus dat denkt dan vaak niet zo goed meer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 20 uur... Da's wel beetje laat. maar eh, dan ga je toch gewoon eerder? Je wordt echt niet weg gestuurd hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!