woensdag 11 november 2009

Mammalien laat het zien

Bij deze de door jullie gevraagde foto's. Ik lees net dat Cisca op fotografiecursus gaat, ik ga maar mee denk ik. Heb met veel gehannes mijn eigen voeten en duimen van de foto's afgeknipt (digitaal dan he, niet echt hoor) maar ze blijven schots en scheef. Nouja, maakt niet uit. Gaat om het idee, toch?

Eu Mesmo, de drie bedjes. Drie keer raden welk kindje in welk bed hoort.




't Kleine Kikkertje, het aanrecht. Zo, die heeft ook zijn jaarlijkse schoonmaakbeurt weer gehad...nuttig wel, zo'n foto blog!

Roelien, waar ik zo van baal dat ik het op Marktplaats wil zetten... Oef! Die was moeilijk. Ik vond het té makkelijk om iets te kiezen van de huisgenoten, dingen die mij ontzettend in de weg staan maar die zij natuurlijk niet kwijt willen.


Ik heb uiteindelijk gekozen voor deze deur naar het konijnenhol onze ongelofelijk ruime hal. Ik heb nooit begrepen waarom mensen deuren in hun huis vervangen die niet stuk zijn, maar nu dus wel. Het is ook een hele andere dan in de rest van het huis. Net de verkeerde kleur, en dat houten randje... bovendien vind ik dit type glas niet mooi. Maar nu moet ik manlief nog overtuigen dat het kreng eruit moet wat dat is nou net iets wat ik niet in mijn eentje voor elkaar krijg, als hij een dagje aan het werk is





Soes, het plekje waar ik het liefste zit. Geen enkele twijfel. Op de bank, in het hoekje. Benen op de andere bank of op de tafel. Helaas is de foto van de donkerbruine bank in het schemerlicht vanmorgen nogal bijzonder geworden. Bijzonder onherkenbaar. Jammer maar helaas. Kijk maar bij de Ikea, de Tylosand. Met twee kleuren bekleding, 's winters donkerbruin, 's zomers zand. Een echte hangbank.

Tweede keuze is deze lekkere rookstoel (erfenisje) op de 2e verdieping, naast de verwarming en voor de (glazen) deur naar het dakterras. Mooi uitzicht, mooie luchten vaak. Goed boek erbij, en ik kan er uuuren zitten.


Toaske, de tuin. Ik de achtertuin maar genomen. Vanaf het platje waar ik toch opstond om die stoel te kunnen fotograferen.



Nienuh, de plek in huis waarvan jij vindt dat die het meest over je zegt. Pfffff. Moeilijk!



Deze? Nee, geintje. Belangrijk apparaat, maar ik zet hem nooit hoger dan 22 21.5 graden.

M'n bureau? Met pctje, veel troep belangrijke dingen en gele briefjes als soort van extern geheugen aantekeningen. Maar daar heb ik al eens over gelogd.
Deze dan maar. De trap. Niet symbolisch bedoeld. Meer als werkwijze, zeg maar. Zonder traptreden ben ik nergens. Waar leg je anders spullen neer? Spullen die een keer naar boven moeten, of naar beneden? Of die je gewoon ergens kwijt moet? Vriend legt ze op de tafel. Maar dat vind ik altijd zo lastig als er geknutseld of gegeten moet worden.



Cisca en Ilse, de koelkast. (En? En?)


Huize Steen, mijn frituurpan. Nope. Geen frituurpan in huize mammalien. Maar als troostprijs mag zien wat er boven ons (on)echtelijk bed hangt. Gezellig. En veiliger dan een schilderij met scherpe hoekjes.


Nou, dat was het. Bedankt! Ik vond het leuk, zo eens met frisse blik mijn eigen huis en tuintjes door te gaan en zo ruim je nog eens wat op ook. Ik kan het jullie aanraden.

14 opmerkingen:

  1. Leuk zo je huis eens te bekijken. Plekjes die ik in real life nog niet gezien had, (of op die manier) enne....hee een opgeruimd aanrechtblad! *grijns*

    Groetjes Jeanette
    die nog steeds geen fut heeft om te bloggen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jeanette: heeee, welkom terug op internet (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit een stokje en ik vang het stokje! Ga er zo meteen een logje aan wijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En oh ja, vergeet ik helemaal te zeggen dat ik het leuk vind om 'ns binnen (en een beetje buiten) te kijken bij je. Mooie trap trouwens. Heb jij trouwens ook het idee dat jij altijd degene bent die uiteindelijk de spullen mee naar boven (of beneden) neemt, ongeacht hoeveel huisgenoten die trap dagelijks gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha een heel leuk logje !! Ik ga hem ook pikken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keileuk idee zeg! Misschien jat ik het ook wel... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! En mijn wens is ook ooit nog zo'n mooie oude stoel te hebben, die jij bij je dakterras hebt staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n leuk idee, ik zag'm bij Toaske en als ik mag, neem ik het idee ook over!!
    Leuk om zo bij iemand binnen te kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Toaskes 2e reactie: herkenbaar. En bij mij wordt er ook nog gezeurd dat ik altijd dingen "in de weg zet" ... Ja,. als je ze dan meteen even mee naar "uit de weg" neemt dan zijn we allebei happy.

    Dus.

    Oh ja, en wel erg leuk idee voor een logje. Zeker nu de logspiratie bij mij ontbreekt. Misschien pik ik 'm ook wel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dames, welkom om te pikken hoor. Ik kom zeker even kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik heb echt geen idee welk bed van welk kind is hoor hahaha, nee dat mag duidelijk zijn
    ik had er ook moeite mee, toen ik al die foto's ging maken waar jullie om vroegen, dat ik mijn tenen eraf moest knippen, of dat ik net niet om het hoekje kon fotograferen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé wat een geinig logje. Ga ik jatten. Maar vandaag niet. Geen tijd. Moet het huis eerst toonbaar maken na de verjaardagsinvasie van gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi,

    ja ik vind t een leuk logje, alleen is t probleem, ben er al lang uitgeweest, dus niet zoveel lezers meer (??) dus of t bij mij uitvoerbaar zou zijn?
    Want tis een leuk stokje, zeg maar ;0)
    Beloof verder nix hoor haha

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Heeft iemand de UIT knop al gevonden?

Ken je dat? Je schrikt wakker, 's nachts om een uur of vier meestal. En dan kun je niet slapen. Je hebt een goed stel hersens, dat overd...