maandag 9 november 2009

Kritieke toestanden en wat virussen

Phieeeeeeuuuuuw, zuchtte mijn pc. En hoewel hij me nog vrolijk aanstaarde met jullie laatst geposte berichten op het scherm kon ik hem niet meer zover krijgen dat hij er ook maar eentje liet zien. De UIT-knop hielp wel, maar AAN, dat deed hij dus niet meer. Een flink mexicaanse griepaanval, ergens op zijn harddisk. Manlief is nu alweer een uurtje of twee met hem bezig, maar mijn dierbare personal computer vriendje is nog steeds in kritieke toestand.

Men-o-men, wat een ramp, wat een drama. En oke, ik kan bloggen. Er zijn niet alleen twee werkende laptops in huis, er is ook nog een desktop op manliefs desk. En een hoop toepassingen en data die ergens op het internet zijn opgeslagen in plaats van lokaal. Maar wat te denken van al mijn prachtige word-docjes, mijn foto's, mijn favorieten, mijn data? Mijn dierbare data die ik speciaal aan mijn persoonlijke rekenvriend toevertrouwde, die hij zo fijn voor me op zijn C schijf zou bewaren? Voor altijd en eeuwig? En nou laat die persoonlijke kl**tz*k me gewoon zitten. Pffff. Onbetrouwbaar stuk ijzer. Ik voel me belazerd!

Wat zegt u? Backup-en, ja, inderdaad, dat moet je regelmatig doen. Bedankt voor de tip.

Trouwens, volgens onze berekeningen zijn manlief, ik en oudste zoon zo'n beetje de enige in de hele wijk hier die niet in een risicogroep vallen die binnenkort ingeent gaat worden. Ook een veilig idee! Ik weet niet door wie we nu nog aangestoken kunnen worden. Of zouden we net voor de massale vaccinatie nog net even geraakt zijn? Van de 18 kindjes in de klas van dochterlief waar ik vandaag overblijfjuf mocht spelen waren er maar liefst 8 ziek. Er was in ieder geval één gevalletje Taco bij. De rest is waarschijnlijk aangespuugdstoken door dochterlief ' s actie vorige week...

7 opmerkingen:

  1. Grrrr, erg is dat he, als je pc het gewoon laat afweten, zonder het te zeggen vooraf en nee natuurlijk heb ik ook nooit een back up..
    Mijn oudste is ook ziek sinds 3 dagen (hoest als een zeehond en moet dan overgeven) en in haar klas (2e middelbare school) zijn 8 kinderen ziek. Maar ze heeft gelukkig geen koorts, dus geen gevalletje Taco (denk ik). Succes met je trouwe vriend, je kunt hem echt niet missen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meid verschrikkelijk! Meestal kunnen de bestanden toch nog gered worden, hoor! Ik hoop er het beste van, net als van die griep. Hij is venijnig, maar de meeste mensen zijn ingeënt. Hier in Zweden wordt iedereen onder druk gezet (vooral werkers in d gezondheidszorg) om vooral maar WEL een vaccinatie te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die back-up he. Dat is altijd pas achteraf dat je bedenkt dat het eigelijk wel weer eens gemoeten had.
    Nu heb ik nog altijd niet zo'nding liggen, terwijl m'n vorige laptop met veel kunst en vlieg werk gered moest worden en dus nog net alle info kan uitspugen bij de computerwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de hele buurt wordt ingeënt?
    maar je pc niet...
    hopelijk heeft hij jullie niet aangestoken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ik wilde hetzelfde zeggen als Eu Mesmo. Ben je vergeten de pc in te enten?

    Ik hoop dat ie nog gered kan worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Balen zeg. Hier in de klas ook 9 ziek en alle zwangere juffen met onmiddellijk verlof gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Computers...hier werken ze ook nooit mee. Ik heb alle foto's maar op een andere laptop gezet(die trouwens ook al voor geen meter werkt..) voor het geval dat deze het WEER eens begeeft...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...