dinsdag 17 november 2009

Japanse koe

Hier op het werk doen ze aan stoelmassages. En elke werknemer die dat wil mag zich af en toe laten masseren. De site van het bedrijf dat de masseurs levert heeft er een prachtige tekst bij bedacht. Naast een hoop bla-bla bedoeld voor managers die de boel moeten betalen wordt ook beschreven waarom deze massage goed werkt. Drukpunten, energiebanen, aarden. Jaja. Ik sta er eigenlijk niet om bekend dat ik daar gevoelig voor ben, voor dit soort theorien. Een beetje strijken en kneden daarentegen, daar houd ik wel van. En zeker op kosten van de baas, in werktijd.

Dus. Daar zat, euh, hing ik dan weer vandaag. Met mijn kop op een schoon papiertje en mijn neus door het gat in de hoofdsteun. En ik kan niet anders zeggen: men, wat werkt het goed. Wat is het fijn om even helemaal je hoofd leeg te maken, je over te geven aan de handen van de masseuse en je lijf eens goed te voelen (want dat vergeet je als je te druk bezig bent met diep nadenken achter je toetsenbord. Pas als je naar huis gaat voel je de vage kramp in je nek en stijve rug).

Die masseuse, die prikt fijn met haar puntige ellebogen tussen je schouderbladen, trekt je armen uit je lijf en timmert vervolgens met veel lawaai met de zijkant van haar handen op je rug. Een beetje alsof je een biefstuk bent. Zo'n dure biefstuk, die nog niet dood is. Hoe heten ze ook alweer, die japanse koeien die hun leven lang gemasseerd worden zodat ze extra lekker vlees produceren?

Ik maak me, dit opschrijvend, opeens wat zorgen over de goede bedoelingen van de directeur die voor alle werknemers deze massage mogelijk heeft gemaakt. Ongeveer tegelijk met het bekend maken van de reorganisatieplannen waarbij er zoveel mensen moeten verdwijnen. Het zal toch niet??? Maar ach. Zelfs die zorgen verdwijnen na een kwartiertje op de stoel.

6 opmerkingen:

  1. Heeeeeerlijk, dat wil ik ook wel een keer! Krijgen jullie dit nou elke week?
    (Wagyu heet die koe volgens mij)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, massage dat heb ik ook al in tijden niet gehad, leuk zo'n baas ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zo blij dat ik een vent heb die erg goed is met z'n handen. Ik werk nu eenmaal zonder baas die dat soort dingen voor me betaald.

    Wel heel erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lenen jullie die stoelen ook uit?
    Zo'n massage kan ik soms ook wel gebruiken. En dan zit ik niet eens de hele dag achter de pc. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...