zondag 29 november 2009

Er eens even helemaal tussen uit

Heeft u mij gemist? Ik u ook. En mezelf. Ik was namelijk op vakantie. Een weekendje "weg". een family-weekendje in zo'n family-park in een Luxe KinderVilla. Help me eraan herinneren dat ik dat voorlopig niet weer probeer. Althans geen luxe kindervilla van 25 vierkante meter met 5 man. Vrijwillig alles opgeven waar je thuis zo blij mee bent en daar dan nog extra voor betalen ook. En wat het extraatje is dat we normaal niet hebben? Een opeens niet meer doorslapende baby misschien? Arggh... Ik heb denk ik iets niet helemaal goed begrepen, want zo moe als nu ben ik al heel lang niet meer geweest.

Breek me de bek niet open anders zou ik nog zo'n typisch Hollandse zeikerd gaan lijken. Dus de beurt is aan jullie: wat doe ik verkeerd?

Hoe vier(d)en jullie vakantie met kinderen van 1/2 jaar, 4 jaar en 6 jaar?

10 opmerkingen:

  1. Hihihi, wij deden dat toendertijd net als jij....In een luxe kindervilla, de hele dag in het zwembad, en in de speeltuin...En smorgens waren ze hun bed niet uit te kegelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het vooral heel erg vermoeiend, zo een vakantie met kleine kinderen, ik heb er ook drie en ik heb al gemerkt dat je niet veel meer doet dan in het zwembad zitten, een ijsje eten, in het zwembad zitten, een ijsje eten en zoverder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gaan naar de Stayokay en vinden het fantastisch. Iedere keer een andere lokatie in Nederland, helemaal nergens voor hoeven zorgen, niet koken, lunchpakketje mee. Super! Kijk op stayokay.com zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben dit één keer gedaan ja, maar ons was het wel nog goed bevallen. Maar dan heb ik niet over het feit dat ik dat huisje eerst heb gepoetst en het zo'n 383 keer zo klein is als ons eigen huis, we ons een nek én schouderhernia hebben gezeten of die niet zo comfortabele bank enz.enz. We waren weg. Dat hielp ook.

    Wij gaan er volgende week écht helemaal tussen uit. Drie nachten naar londen. Zonder kind.
    Ik slaap nu al niet meer door. Van de stress..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben alles gedaan; van hotels tot appartementen, van kindervilla's tot strandhuisjes. In binnen- en buitenland en het ging eigenlijk altijd goed.Behalve die ene keer in Weert in zo'n park. Vreselijk. Na een dag zijn we weggegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tja voor een weekendje weg eigenlijk hetzelfde, hoewel die "luxe" villa een stukje groter lijkt als je met 3 bent ipv met 5.
    En dan inderdaad lekker moe maken en in de avond later naar bed laten gaan en dan sliepen we toch elke dag wel tot 9 uur alledrie.

    ben het wel met joeltje eens dat het nooit erg schoon is in die huisjes.

    femke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben altijd alles gedaan wat we daarvoor ook deden. Hotels, stedentrips, strandhuisjes, vliegvakanties, camperhuur, kamperen, vrijwel altijd buitenland trouwens. Veel wandelen in de spaanse pyreneen, met de kids in rug- en buikdragers en zodra ze een beetje konden stappen: hupsakee!
    Maar wij gaan nooit naar een park. Wij roepen altijd: niet iets met een slagboom en dan in de rij voor het zwembad, eethuis, ochtendbroodje zeker. Ook nemen we bijna altijd onze hond mee. Gaat altijd goed. Madrid, Boedapest, Barcelona, Parijs, tja, ik ben getrouwd met iemand die gewoon op de ring Parijs zijn plannen wijzigt als iemand op de achterbank roept: mogen we de eiffeltoren zien? Een half uur later zitten we hartje parijs aan de chocoladecroissants...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het liefst ging ik meteen een week en niet n weekendje, want n weekendje telde voor mij vooral veel stress. Op tijd alles klaar, op tijd alles in de auto, nix vergeten? En dan maar 1 dag echt kunnen genieten omdat de zondag weer in t teken stond van alles verzamelen en de auto inkieperen en terug naar huis.
    Nee, je maakte mij niet happy met weekendjes weg, wel met midweekjes/weken, want dan zitten er meer vrije dagen bij om te kunnen acclimatiseren. Dussssss wees slim en boek een weekendje weg alleen als de kids al t huis uit zijn ofzo hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ook geen weekendjes... Veel te veel gedoe! Gewoon lekker minimaal 1 week naar een gewoon vakantiehuis, vooral niet op een park, maar op een mooi plekje met veel privacy (in Zeeland of Zuid-Limburg) Ik ben best een stresskip maar die vakanties zijn voor ons allemaal HEERLIJK!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. pfff ik moet er niet aan denken, zo'n weekendje met kleine kinderen in zo'n huisje-zonder-de-luxe-van-thuis
    nee hoor, dan maar lekker thuis blijven
    nu ze hier wat groter zijn, (5 en 8) kun je gewoon wat meer kanten op

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Heeft iemand de UIT knop al gevonden?

Ken je dat? Je schrikt wakker, 's nachts om een uur of vier meestal. En dan kun je niet slapen. Je hebt een goed stel hersens, dat overd...