donderdag 5 november 2009

Een buikgriepje komt nooit alleen

Begin ik net weer wat op te krabbelen, is Roosje aan de beurt.

's Ochtends na het opstaan viel ze al direct weer om in bed. Op haar verzoek heb ik haar aangekleed (het lappenpop principe). De boterham ging er echter absoluut niet in en we waren er bijna van overtuigd dat ze beter thuis kon blijven, op de bank, onder een dekentje. Ze was niet ziek, zei ze. Al zag ze eruit als een dood vogeltje. En toen kwam Janick op het heldere idee dat ze vast een beetje zenuwachtig zou zijn voor de eerste keer nso vandaag! Ja! Riep Roos blij, ik vind het een beetje spannend! Hmh. Toch maar naar school dus.

En jawel, rond tienen de juf aan de telefoon. Roos had de hele kring ondergekotst. Maar ze wilde niet naar huis. Ze wilde op school blijven. De rest van de dag nog een paar keer met de juf gebeld, maar mevrouw bikkelde door. Ze wilde ook naar de nso. Ik heb de hele dag op hete kolen gezeten en om 4 uur stond ik voor deur van de nso. (De overigens potdichte, bel-loze deur van de nso, met baby in maxi-cosi, in de stromende regen. En de telefoon namen ze ook al niet op. Maar dat vervolgverhaal in 15 delen schrijf ik nog wel een andere keer op.)

Eenmaal binnen zie ik ze direct zitten. Ze zitten naast elkaar aan tafel, ieder met een grote rijstewafel besmeerd met smeerworst en smeerkaas. Uhl. Maar ze keken er bij alsof het de allerheerlijkste taart was die ze ooit gekregen hadden. Roos zag wel wat bleek en voelde wat warm, maar ze wilde eigenlijk nog steeds niet naar huis. Want ze had nog helemaal niet zo lang gespeeld. Volgende week mag ik langer blijven, he mama?!

8 opmerkingen:

  1. Een echte vrouw...karakter hoor . Mooi zo jong al .
    Hoera voor Roos....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, die laat zich niet inpakken door het eerste de beste griepje! Goed zo enne die smeerkaas en smeerworst zaten die samen op 1 cracker? Jak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAT een doorzetter zeg! Die laat zich haar plezier niet ontnemen. Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterke meid!!! Goh en trouwens die combinatie van smeerworst en smeerkaas kennen ze hier ook, zoonlief vind het super, mama wat minder....
    Beterschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een bikkeltje hoor, die dochter van je!
    Maar yak, een rijstewafel met smeerworst of smeerkaas? Daar raak je vanzelf van aan de sch..., hoef je niet eens ziek voor te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, een kleine doorzetter zeg. Hopelijk heeft ze een rustig weekend en is ze maandag weer fit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tje, een keiharde doorzetter dus! Bravo! Maar k hoop dat ze toch wel weer snel opknapt, want t zal vast niet alleen aan de nso gelegen hebben...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!