zaterdag 24 oktober 2009

Herfstdip en over wat anderen denken

Ik heb het niet vaak, maar nu heb ik het. Of liever, heb ik het even niet. Ik zit niet lekker in mijn vel. Heb het idee dat ik veel meer kan, meer zou moeten doen. Plus dat ik er opeens last van heb dat ik denk dat sommige mensen me te xx of te yy vinden. En dan vind ik mezelf weer een sul dat ik me daar nog wat van aantrek ook. Om gek van te worden. Van mezelf.

Zou het de herfstdip zijn? Het begin van de griep? Toch de onrust op mijn werk? Moet ik een UV-lamp aanschaffen? Een vakantie naar warme stranden boeken (yeah, helemaal alleen!)? Of gewoon een week in mijn bed kruipen met een goed boek, chocola, een lekkere warme bruine-bonen-schotel en af en toe eruit om in een stomend heet bad te gaan liggen? Ja. dat doe ik. Nou nog even de kinderen zover krijgen dat ze in de tussentijd een beetje op pappa passen.

7 opmerkingen:

  1. Ik zeg: we huren een hele verdieping in het Amstelhotel voor alle overwerkte weblogmoeders. Met roomservice, lekkere mannen, veel drank en veel slaap.
    Deal?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herfstdipje, vervroegde midlife crisis???

    Maak je niet druk, joh! Al helemaal niet over wat een ander denkt. Je bent een leuke, lieve moeder, ziet er goed uit en je hebt alles heel goed voor elkaar. Denk daar maar even aan, als je in dat stomende bad ligt en onder de lappen kruipt... ;-)

    Je komt de winter wel door, hoor!Nog even en de stralende voorjaarszon lacht je tegemoet. Kan jij met je slankgetrainde (hardgelopen) dijen lekker gaan genieten....

    Ach... wat dwaal ik weer af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit soort momenten zijn lastig maar tegelijkertijd geweldig, want ze bieden een kans tot groei!

    Wat willen deze gevoelens je vertellen en wat kun je er van leren?

    Ik zou zeggen, trek een jas aan, en maak een lange wandeling om er achter te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmm.. mag ik dan mee naar dat warme strand? heb ook het gevoel bij lange na niet aan m'n eigen standaard te voldoen... en ben er van overtuigd dat veel heel zon en een grote stapel boeken heel goed voor dat nare 'ow, my, god.. de winter komt eraan' gevoel zal zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me helemaal vinden in het idee van Joeltje :-) Daar knap je vast even van op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als je alsmaar moet denken wat de anderen van je vinden en je daar ook nog aan aanwil passen heb je er een extra dagtaak bij... ondoenlijk dus :-) laat je niet gek maken door die ander, behalve dan ehm je man :-) of vriend whatever :-)das dan wel weer fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Joeltje: yeah, dat is het beste idee dat ik heb gehoord vandaag!

    @Ina: midlifcrisis?! Op m'n 25e? (boehoehoe, en ik zat nog wel zo in de ontkennende fase..)

    @Nicole: ehh... dat ik redelijk eenvoudig gemist kan worden op het werk en thuis omdat ik het toch allemaal niet goed doe? (-:

    @Miriam: ja hoor, ga maar mee. Gezelli. We huren gewoon een tropisch eiland af ipv het Amstelhotel.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?