maandag 12 oktober 2009

De verbazing te boven

Mannen, het blijven rare wezens. Vorige keer werd ik door een ongeruste papa opgebeld dat mijn kind niet op de nso was verschenen. Dat had de juf van de nso hem net verteld, op zijn mobiel. Duh, het was geen nso dag. En dat de juffen van zoveel kindjes in de war raken dat vind ik op zijn zachtst gezegd al niet best, maar dat papa het ook niet weet?

Gisteren nog mooier. Vraagt ie, in bed, wat ik morgen ga doen op mijn werk.
-Nou, gewoon, stofzuigen, wassen en strijken, luiers geven, artikeltje schrijven, hopelijk veel draagdoeken verkopen en vooral alle viezigheid van het hele gezin opruimen en schoonmaken omdat ik zo ongeveer de enige ben die dat doet in huis?
-Maar ga je niet naar kantoor dan? Welke dagen werk jij dan eigenlijk buitenshuis? (De vraag alleen al…)
-Nou, precies díe dagen dat jij vrij bent schat. Wat denk je dat ik anders met Roos en Quintijntje doe als we allebei weg zijn? Zelf van de instroomgroep naar huis laten lopen en maar hopen dat er tussen 3 en 4 geen auto’s rijden in de wijk? En de baby is verrekte handig, maar hij kan niet zo goed bij het knopje van de magnetron, en hij vergeet nog wel eens een schone luier aan te trekken.

Zucht. Meneer heeft blijkbaar zijn fout ingezien, want hij doet er nog een schepje bovenop om zeker te zijn van de klap die hij gaat krijgen:

-O , dus je werkt maar twee dagen? Wat weinig. Wat doe je dan thuis de hele dag, ik heb het altijd zo rustig als ik vrij ben…

10 opmerkingen:

  1. alsof ik die van mij hoor!! grrr

    vorige week kwam ik thuis van mijn werk (ik werk tot 18.00 uur) had de kinderen bij mijn ouders op gehaald en stapte om 18.20 uur de voordeur binnen
    ik rook nog geen eten dus ik vroeg of hij nog niet met koken was begonnen, hij was ten slotte al een half uur thuis
    zegt hij: nee want waar waren jullie dan?
    JA HALLO, WAT DACHT JE VAN WERKEN?? grrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aargh. Ik zeg: schop onder z'n hol. Maar twee dagen werken... Misschien bij jouw kantoordag voortaan een briefje achterlaten op het aanrecht:
    - ramen zemen
    - vaatwasser in- én uitruimen
    - stofzuigen
    - een schoon bed vanavond zou fijn zijn
    - vuilnisemmer schoonmaken (há, dat zal 'm leren!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt? Serieus? Hoe lang hebben jullie al een relatie? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi, t is wat, met die mannen. Gelukkig weet die van mij wel wanneer ik werk (want dan brengt hij de kinderen naar het KDV), maar soms komt mij op mijn 'vrije dagen' ook de stoom uit m'n oren. En gaat Huisgenoot op zijn maandelijkse vrije dag met de kinders naar de dierentuin. (maar eigenlijk gun ik m dat ook wel, als ik eerlijk ben; hij is tenslotte maar 1 dag per maand alleen met de kinderen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh grrrrrr! Wat irritant dat hij zo gevat reageert! Die van mij weet het ook nooit terwijl de routine in beton is gegoten.

    Het probleem is gewoon dat als hij maar lang genoeg net doet alsof hij het niet snapt, ik het vanzelf overneem. Van de vaatwasser tot het onthouden van de routine..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Huh? Van welke planeet heb je die?
    De mijne doet alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh, ze komen echt van een andere planeet hoor, mannen!
    Gelukkig heb jij nog 'n vrouw in huis om het geheel wat gelijk te krikken; ik ben -op de poes na- de enige vrouw in da house...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet te geloven, da's een prehistorisch exemplaar die jij op de kop getikt hebt hoor!
    Ik word altijd hellig als mannen zoiets roepen, maar ja, ik zit dan ook zó op de kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahahaa... nee schat de wc wordt elke week hélemaal vanzelf schoon...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...