maandag 14 september 2009

Naar school!!!


En daar gingen ze dan, vanmorgen vroeg. Saampjes op weg naar een nieuwe schooldag. Laat je niet misleiden door de gebogen hoofdjes, dat was alleen maar even poseren voor de foto. Vijf minuten later huppelde het meisje vooruit naar school, het jongetje erachter aan (meestal is het omgekeerd, omdat zijnbenen net ietsjes langer zijn, maar dit keer had hij een goeie reden, zie verderop). En nog vijf minuten later was het meisje opeens weer stilgevallen. Het huppelde niet meer, het praatte niet meer, het stond wat verlegen te draaien voor de juf en de kindjes. Ik heb haar een kus gegeven en ben weggegaan. Nouja, weg, even heel goed verstopt nog een beetje door het raam staan gluren natuurlijk. En vanmiddag heb me me direct aangemeld als overblijfmama zodat ik fijn een beetje mee kan kijken wie wie is en hoe het gaat zodat ik een plaatje van de bovenmeester krijg omdat ik een super betrokken en hulpvaardig moeder ben.

En waarom kon Janick opeens niet meer rennen vanmorgen? Nou, er is een project, en dat gaat over kleine dieren. Insecten, spinnen, keefies. Geen mieren, al heb ik geen flauw idee waarom niet. En het huiswerk voor deze week was er eentje te vangen en mee te nemen naar school.

De vangst van vrijdag, die deed het vrijdagavond niet zo goed meer en hebben we vrij gelaten. (Deze sluwe spin had mama voor de gek gehouden door net te doen alsof hij het niet leuk vond in een afgesloten luchtdicht potje zonder eten of drinken. Toen het deksel eraf ging rende hij echter keihard terug van de fijne tuin richting mama's voordeur. Ze kruipen toch niet door de brievenbus he?!)

De zondagmiddagspin kreeg gezelschap van een langpootmug en een blaadje, maar ook deze twee beestjes (noch het blaadje) bewogen maandagochtend niet meer zo erg, zodat Janick ze heeft ingewisseld voor een echte vette versgevangen spin (wij hebben er genoeg thuis, dus als je ook interesse hebt??)

En deze maandagochtendspin, die werd wat duizelig als mijn zoon al te hard liep (vond zoon), dus het ging wat rustiger aan vandaag...

En nu maar afwachten wat de meester van plan is met 26 potjes vol gezellige diertjes?

6 opmerkingen:

  1. Hmm jummie jummie lekkere spinnensoep ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HA HA, veel plezier zometeen met de kleintjes :-)
    Ik mag vandaag ook weer, even kijken of de grote jongens net zo goed luisteren ( of misschien wel beter). En het is inderdaad handig om de nieuwe gezichten en namen te leren kennen.
    Ben benieuwd hoe de eerste 'lange' schooldag van Roos bevallen is.
    En wat betreft de spinnen, misschien hebben ze op school wel een grote bak waar alles tegelijk in kan?! Met een goede deksel erop, hoop ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het niet zo op kleine beestjes met 8 pootjes enzo...of andere onsmakelijke kleine snelle diertjes...Hoop maar dat er geen beestjes uit die 28 potjes ontsnappen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh eeeeeeuw!!! Eng, eng, eng. Wie heeft die gruwel gevangen? Ik haat ze! Mijn oudste vangt ze gewoon met blote handen. Dan sta ik te springen van angst op de achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En als de meester van Janick nou om kikkers vraagt, je weet ons en ons vijvertje te vinden he? Hij mag ze allemaal meenemen :0)
    (oh en ook alle ongediertes die hij in onze tuin vangen kan, want ik vind al dat gekrioel errug ieuwwwwwww)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!