dinsdag 15 september 2009

Mammalien mocht even los

Vandaag ben ik maar weer eens uit de nieuwbouwklei gekropen omdat ik nog maar één paar schoenen heb waar ik op lopen kan, en die zijn niet helemaal bedoeld voor temperaturen onder de 24 graden. Vaders paste op het grut, dus moeders had even vrijaf en toog met de trekschuit op weg naar de grote stad. Vinex-city heeft namelijk op een bakker, een Blokker en een Hema na niet veel te bieden aan winkelvertier.

Nou is de stad, de stad waar ik ben opgegroeid, op school heb gezeten, gestudeerd heb, slechts een kwartier - euh - met de van-a-naar-beter wegwerkacties tegenwoordig een half uur- rijden van hier. En eigenlijk is het een hele leuke stad... dus dat zou ik vaker moeten doen.

Het winkelen begon wat moeizaam. Kijken, passen, niet kopen. Duur! Zeker nu mijn inkomen drastisch wordt gekort omdat ik thuis druk bezig ben voor mijn kinderen te zorgen in plaats van als een verveelde ambtenaar op kantoor te hangen i.v.m. ouderschapsverlof. Maar na een tweetal basic shirtjes van de H&M (fuchsia en paars, 9,95 per stuk) kwam ik goed los en de pinpas bleef het maar doen. Al snel volgden een spijkerbroek, een legging, een Breil Bloom ketting, een meergranenciabbatta met bacon, tomaat en brie, een zwarte wollen lange klokkende toverheksenwinterjas, een rode leren tas van Fossil sinds wanneer verkopen die ook tassen dan?! en een altijd leuk zwart tuniekjurkje. Oja. En die makkelijke zwarte instappertjes die ik zocht, die hadden ze niet. Heb voor de zekerheid dan toch maar een paar zandkleurige suede laarzen meegenomen. Ze waren nu wel heel goedkoop en leken nog lekker te zitten ook.

Moe maar voldaan kwam ik met een behoorlijk stapel tassen thuis. Maar goed dat ik morgen gewoon weer een paar kinderen thuis heb die niet van winkelen houden.

2 opmerkingen:

  1. Ooooh wat heb jij heerlijk gewinkeld! Gewoon even niet naar je afschrift kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, jij ook al? Heb gister eindelijk de donkerblauwe laarsen met hoge hakken gekocht die al weken naar me roepen. en toen ook maar een jurkje, 2 leggings en een paarse riem! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...