dinsdag 22 september 2009

Inglorious Bastards

Manlief wil ook wel eens wat. Dus ja, wat doe je dan? Dan ga je gewoon mee. Naar de film. Nou heb ik daar op zich niets tegen, uitgaan, filmpje, iets eten op een zwoel terras. Zolang ik maar weer voor elven thuis ben, het herstellend vermogen is ook niet meer wat het was.

En pas toen de film begon realiseerde ik me goed welke film manlief had uitgezocht. Inglourious Basterds, van Quentin Tarantino ja. Het eerste half uur maakt ik me zorgen of ik het wel tot het einde zou volhouden. Het smoeltje van Pitt heeft ook zijn beste tijd gehad, en al dat geweld, hard, vals en veel te expliciet in beeld gebracht, daar houdt mammalien gewoon niet zo van. Ok, de nazi’s, dat waren geen schatjes, euh, integendeel. Maar zeg een keer hard “stop hou op” of ga naar de juf als ze toch doorgaan in plaats van… nou goed. Ik zal het u besparen.

Uiteindelijk bleek er toch wel een hoop spanning en verhaal in te zitten, en als je op de juiste momenten even naar je schoenen kijkt dan is zo’n Tarantino best een goeie film. En de "goeien" hebben gewonnen, dus dat was mooi.

4 opmerkingen:

  1. hihi, ook niet m'n ding. gelukkig haalt die man van mij dat soort filmpjes wel ergens van het net vandaan en kijkt dan op de pc terwijl ik naar een simpel programma op tv kijk...
    maja, zo eens uit gaan, doet goed he. die film is toch maar bijzaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die film lijkt me echt helemaal niks! Maar uitgaan met lief daarentegen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahum. Die film. Die staat dus op het lijstje van manlief. Om komende vrijdag te gaan kijken. En ik bedenk heel hard allerlei smoesjes om niet mee te hoeven. Want ik wil een beetje fatsoenlijke films. De Storm ofzo. En wat romantisch gedoe. Maar niet dat gescheld en geweld. Daar val ik bij in slaap. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @kk: nou, deze film heeft mij dus toch nog wel weten te boeien na de eerste gruwels (ogen dicht en verstand op iets anders). Het is ook weer geen actie/achtervolging waarbij er helemaal geen verhaal in zit en er alleen maar wordt geknokt en geraced met auto's. Daar gaat hij echt maar met iemand anders (van het mannelijk geslacht?!) heen of kijkt hij thuis als ik in bad lig ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...