woensdag 23 september 2009

Ieder zijn kwaliteiten

's Avonds aan tafel doe ik papa even een verslag van de dag. Dat zus Roos en vriend N. het er helemaal over eens zijn dat Janick de beste klimaap is die ze kennen: onderweg naar huis is werkelijk niets veilig voor hem. Klimrekken, lantaarnpalen, bomen, je let even niet op en hij zit bovenin.

Roos (kijkt wat zuur, wil ook even genoemd!) kan echt prachtig tekenen (het is waar, veel beter dan haar broertje toen hij vier was).

En mijn papa, die kan alles! roept Roos enthousiast.

En ik? huil ik een beetje, kan ik ook iets? Het blijft lang stil. Tot Roos opeens iets weet: "Mama, jij kan heeel goed boterhammen smeren!".*


* en het is waar, oefening baart kunst, het is zo'n beetje mijn core bussiness tegenwoordig... vóór school, ná school, en als mijn grut eindelijk vol zit is daar vriend N. die nooit te beroerd is om de allerlaatste boterhammen in huis weg te werken in zijn altijd hongerige lijf.

2 opmerkingen:

  1. HA HA, misschien er is wel een markt voor?!
    Gevulde boterhammenbakjes verkopen voor de ingang van de school.
    Of misschien op bestelling via je site? Dat zou heel wat ouders wat smeerstress besparen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja, van je kinderen moet je het niet hebben...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!