dinsdag 1 september 2009

Het nieuwe leiderschap

Dochter speelt graag fantasiespelletjes. Of zoals de crechejuf schreef: dochter leidt graag fantasiespelletjes. Eigenlijk schreef ze het zonder t, maar ala. Dat valt geen kleuter op.. Ze speelt graag juf, of mama. En ik was vandaag bij gebrek aan andere kleine meisjes de gelukkige die mee mocht doen.

"Mam, bij bent het kind en ik ben de mama." Hm. Dat belooft wat. Een rolmodel kind was ik, want wie weet nemen ze wat van je over (..) Zij daarentegen was een hele strenge mama, vriendelijk maar zeer beslist.

-Wat wil je eten kind?
-Een boterham met stroop graag mama.
-Neeee, je mag alleen maar worst of jam.
-Ik wil graag worst, mama, alstublieft.
- Dat (met bijpassend opgeheven vingertje) hebben we niet.
- Fu.., eh, ik bedoel, jammer! Doe dan maar jam.
- Okeee. Aarbeienjam of gele jam?
- Aarbeien
- Nee, je krijgt gele jam.
- (zucht..)

En zo gaat het door en door en door. Leuk om te zien, dat spel, schreef de crechejuf nog. Ja, als je alleen maar op je luie crechejuffenkont zit toe te kijken misschien! Inmiddels zitten haar voormalig creche-genootjes en ik tegen een burn-out aan en zijn we dankbaar en opgelucht dat ze zich morgen mag melden op de basisschool voor haar eerste ochtendje.


Dames en heren van groep 0, pas op! Ze komt, ze kijkt even de kat uit de boom en voor je het weet heeft ze ook jou overwonnen.

PS maar ik ben helemaal dol op haar, en vraag me stiekum af of ik nog wat van haar kan leren...

7 opmerkingen:

  1. Hahaha ik zie dat vingertje al helemaal voor me !! En wat het gastouderschap betreft, als je in deze regionen komt wonen is er vast wel wat bespreekbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid! Die dochter van jou zien we vast nog wel eens terug als minister van het één of andere kabinet waar een frisse wind doorheen moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En van wie zou ze dat nou hebben???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ha Ha, arme jij!
    nou wacht maar tot onze eigenwijze dame over 5 weken haar intrede doet in groep 0. Misschien kunnen ze een duo-baan als kleuterjuf beginnen ;-)
    Dan hebben ze juf L. niet meer nodig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?