woensdag 30 september 2009

Het geheim van de eeuwige jeugd

Het wordt zo langzaamaan herfst, de dagen worden steeds korter. Eerder donker ’s avonds, ’s ochtends later licht. Dochterlief komt moe uit school en ligt er vaak al na het avondeten in zodat er weinig dag overblijft om samen te spelen.

De nachten worden echter ook steeds korter. Sliep ik een jaar geleden nog gewoon een uur of acht achter elkaar, de laatste tijd haal ik er vaak nog maar zes, opgebroken in stukjes van twee of drie uur. Zo in het begin van de nacht worden mijn zoete dromen vaak wreed verstoord door Roosje Kannieslapuh. Daarna begint de baby blij te kraaien dat het spelen wat hem betreft kan beginnen. En als die weer in slaap is gevallen begint de jongen uit groep 3 om zes uur ’s ochtends in zijn kamer een goed boek te lezen. Hardop.

Dus. De dagen worden korter, de nachten ook. Het duurt dus zeker méér dan een jaar voordat er weer 365 maal 24 uur voorbij is. Q.E.D. Ben ik normaal gesproken in november jarig, volgende keer kan ik het gewoon in de zomer vieren. Op een zwoele zomeravond, lekker met een wijntje in de tuin. Gaaf! Dat heb ik altijd gewild.

Een andere prettige bijkomstigheid is dat ik dus niet zo snel meer oud word. Over 10 jaar ben ik dus geen euh… gloep, slik, soms mag een leugentje echt wel 30 maar waarschijnlijk 24 of 25.

Helaas vertelt die verlopen kop in de spiegel 's ochtends vroeg dat er ergens in dit verhaal iets niet klopt.

5 opmerkingen:

  1. Hahaha en dan zeggen ze ook nog dat kinderen je jong houden.....hmm daar merk ik anders al jaren weinig van !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een pittige rekensom! Hij is te moeilijk voor mij, en dat terwijl ik wel acht uur slaap heb gehad.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat grappig: nu het eerder donker is slaap ik juist beter.....er zijn zelfs nchten dat ik 'maar' twee keer wakker wordt!

    desondanks woren die wallen maar dieper en dieper....gek he....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessante theorie ;-)
    Hoop dat je snel weer minstens 4-5 uur achter elkaar kunt slapen, want dat scheelt altijd...
    Slaap lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha, dit is echt een heel grappig logje!
    En totaal niet herkenbaar. Gelukkig. Alhoewel ik weer eeuwig 25 ben/blijf. Dat is net zoiets. Maar dan anders.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...