donderdag 20 augustus 2009

Wat ik wil

En opeens was ik helemaal alleen thuis. Met een slapende baby, maar die telt niet echt mee. Anderhalf uur op de bank, met een bak stroopwafelijs (niet tegen Sonja B. zeggen) een echte jankfilm gekeken. En dat werkt toch alleen maar als je helemaal alleen op de bank zit. Met een bak ongezond vreten erbij. Heerlijk. En net na de aftiteling, de laatste traantjes weggeveegd ..

PRINGGGGG. P&O. Middenin mijn ouderschapsverlof. Ze willen een gesprek met iedereen van de (bijna voormalig) afdeling IT hebben, en dus ook met mij. Iets over de reorganisatie. En mij. Wat ik allemaal kan en wat ik heb gedaan, en vooral wat ik de komende tijd wel en niet wil gaan doen. Daar of ergens anders.

Dus hup, van die roze wolk af, en nadenken. Over mezelf. En wat IK wil. Ik ZELF dus eens een keer, voor de verandering. En dat valt niet mee.

6 opmerkingen:

  1. Poe, dat is even zware kost....nadenken over wat jezelf wil. Succes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja als moeder zijnde denk je nooit zo vaak na over wat JIJ wil maar is wel goed hoor om dit wel te doen anders kom je er na een paar jaar achter dat je jezelf helemaal hebt weggecijferd en daar word je niet gelukkiger van. (spreek uit ervaring)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm.... wat een timing!
    Sterkte met nadenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poeh, dan moet je wel even omschakelen!

    Op zich goede (levens)vragen, maar ik kan me voorstellen dat het niet het beste moment is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kaboink!!! Keihard van die roze wolk en plots weer met twee benen in de realiteit!

    Ik vond het altijd heel dubbel: enerzijds ben je na een poosje het 'alleen maar moeder zijn' zat, maar aan de andere kant wil je ook wel weer een beetje 'jij' zijn. Vrouw, echtgenote,...

    Sowieso een zwaar telefoontje: ik heb ook een reorganisatie meegemaakt in een zwangerschapsverlof....maak er het beste van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @repel: het was niet onverwacht hoor, ze "dreigen" al een jaar of 2 dat mijn functie gaat verdwijnen. En eigenlijk vind ik dat geen ramp, vind mijn functie al heel lang niet leuk meer. Maar ja, actie ondernemen dat is lastig. Zeker als het wel lekker betaald. En wat moet je dan? Daar moet ik nu dus over nadenken...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?