donderdag 23 juli 2009

Complimentjes

Baby Q. moest een ponsplaatje laten maken in het ziekenhuis. Vanwege een ruisje in zijn hartje even langs bij de kinderarts. Er bleek (gelukkig) helemaal niks mis (hadden we ook niet verwacht, maar toch...) Dus stond ik gestresst van alle ochtendspits (die thuis, want op de snelweg was het ook vakantie), het zoeken naar parkeergarage, de juiste balie en dan ook nog de verzekeringspapieren, verwijsbrieven, rijbewijzen en sofinummers voor de balie.

Mevrouw, wat is de geboortedatum van uw kindje? Uhh... Tja, daar sta je dan, met een soort van blackout. April. Eh.. 12? Nee, 20! Jaar 2005! O nee, 2009. De vrouw achter de balie weet het aan de zenuwen om mijn verse baby'tje, en wellicht wat slaaptekort . "Ach moedertje, komt hij nog vaak 's nachts?" Nou, eeuh, nee, eigenlijk nooit. Mijn dochter uit 2005 wel, vannacht stond ze er ook weer, naast mijn bed. "O, heeft u er nog een dan, ik dacht dat hij de eerste was" riep ze me toe, waarbij ze me overduidelijk waarderend opnam, van top tot teen.

Kijk. Dat is nog eens een binnenkomer! Toen ook nog een knappe donkerharige arts me in het voorbijgaan broeierig aanstaarde was mijn dag helemaal goed. Niks midlifecrisis, niks pas bevallen huisslonsje, ik ben er weer helemaal bij. Was die dure blouse toch zijn geld waard.

Toen ik thuis kwam lag er een enquette in de bus. Van het ziekenhuis. Hoe de klantvriendelijkheid van het personeel was. Zou dat toeval zijn?

5 opmerkingen:

  1. Das nog 's een compliment, heerlijk toch?! Ik kreeg vandaag ook weer de opmerking dat er echt te zien was dat ik 'n kiendje had gebaard. Dan is de dag weer goed. En smaakt de chocolade twee keer zo lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat het dus NIET te zien was, dat zei ze. Anders was ik heel boos nog meer chocolade gaan (vr)eten. Niet te zien dus. Ze gebruikte het woord "slank". Dan word ik blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een broeierige blik doet wonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja that makes your day , als ze (de bouwvakkers) fluiten ben ik nu blij en straal terwijl ik het 20 jaar geleden verschrikkelijk vond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That makes your day!
    Kijk, ik zie er nog redelijk uit. Maar ik heb geen drie kinderen, maar 1. Dat is net nog even een verschil.
    You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?