donderdag 30 juli 2009

Bakkeren

Q. is alweer 3 maanden en er zit nog steeds teveel vlees op mijn botten. Voor de zwangerschap overigens ook al, maar zelfs toen was ik een stuk slanker dan nu. Dus. Heb ik een boek van Sonja Bakker gekocht. Hoe wanhopig kun je zijn? Voor de prijs ervan had ik ook ook zomaar een luxe aarbeienvlaai bij de banketbakker kunnen kopen. Of 12 roze koeken. Of 20 zakken cornuco's met pindasmaak of was dat nou de naam en de prijs van zeg 20 jaar geleden?

Maar. Ik heb dus een boek van Sonja Bakker gekocht. Manlief wierp er een blik in en werd helemaal blij toen hij als tussendoortje een mini-magnum mocht. Helaas viel de avondmaaltijd (1 wrap met geitenkaas) dan weer tegen. Qua hoeveelheid dan.

Maar goed. Zaterdag boodschappendag. Kom bij ons in de supermarkt kijken hoe manlief met Sonja onder zijn arm de rekken afstruint. In de tussentijd eet ik gewoon alleen nog maar mini-magnums, dan zit ik zeker goed.

6 opmerkingen:

  1. Kleine Pruts is al bijna 8 maanden en ik heb nog te veel vlees. Het lukt me maar niet om al dat lekkers te laten staan. Zo'n dieet van alleen maar mini magnums zie ik anderzijds wel zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn jongste is 8 en ik heb ook nog steeds teveel "vlees" zeg maar gewoon vet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kun je niet alsnog gaan borstvoeden? Ik zweer d'r bij. Ook calorietechnisch gezien voor jezelf dan.
    Verder heb ik een HEKEL aan Sonja B. én aan haar vreselijke accent. Ik zal dus never nooit niet gaan bakkeren. Maar ja, ik had dan ook 12 jaar anorexia. Dus ik ben de koningin in kotsen ;-).
    Maar das weer ongezond en gevaarlijk.
    Bakkerze dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Joeltje: ach meid, anorexia dat is geen geintje meer.. En ik snap het hoor, het mens zelf heb ik ook een hekel aan. Tis dat de titel was "in 4 weken slank" en dat de verkoper van het boekwinkeltje me zo vriendelijk aankeek...

    @prutsen: juist, die minimagnums, dat is wat me zo aantrok in de recepten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Ha, ben benieuwd wat jullie komende week gaan eten?!
    Ik ga morgen ook met hetzelfde boek onder de arm naar de supermarkt.
    Er staan in elk geval lekkerdere dingen in dan in het eerste boek.
    Stamppot in de zomer is niet zo'n goed idee. Dat krijg ik er bij de rest van de fam niet in.
    Eens kijken of er ook BBQ gerechten in staan? Morgenavond wordt het namelijk mooi weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kwam hier terecht via ander logjes waar ik lees....ik geloof dat ik denk dat ik hier blijf lezen....het is leuk hier.

    mijn jongste is bijna 2 jaar en hij heeft bijna geen babyvet meer....en ik eindelijk ook niet meer :-))) maar het heeft me bloed, zweet en tranen en heel veel tijd gekost!! heel veel succes met jouw poging. gaat lukken.....

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!