zaterdag 13 juni 2009

Zonder (zij)wieltjes

Ach wat zou het leuk zijn als ik nu een filmpje had kunnen plaatsen, met geluid. Maar helaas, ik had mijn handen vol en bovendien zou het opgetogen gegier van mijn dochter vast onhoorbaar zijn door mijn piepende longen. Want..

Roos fietst namelijk voor het eerst zonder zijwieltjes. In het parkje bij ons aan de overkant. Lange brede paden (af en toe een hond of kinderwagen ontwijken) zodat ik er (in theorie) nog goed naast kan blijven lopen. Eh.. rennen. Hijg! Steun! Puf. En dat terwijl de hechtingen nog maar nauwelijks zijn opgelost en mijn niet-meer-zwangere-buik nog zo'n beetje op mijn knieeen hangt.

Maar, met Roos ging het super! De
BikyBiky om, mama aan het handvat en ... ze fietste eigenlijk zo weg. "Laat me los!" commandeerde ze. En al snel kreeg ze door dat het wel heel grappig is als je moeder je niet bij kan houden. Dus het tempo werd opgevoerd. Steeds harder, gierend als een dolle puber. En omdat je als moeder moet kiezen tussen zelf een hartaanval vanwege ongetraind de 100 meter rennen of een bloedende knie met kiezeltjes bij je peuter, dan eh... Nouja. Hijg.

Morgen mag papa.

7 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaaaf!
    En handig, zo'n bikybiky.
    Dat bestond niet in de tijd van kids, dus die hebben we op de ouderwetse manier moeten leren fietsen.
    (afijn, voornamelijk hubby hoor, want mijn conditie is nooit op peil geweest geloof ik haha)

    Jeroen, veel succes morgen met t rennen achter je dochter aan!
    *grinnik*

    ps Mamalien, misschien handig om dan wél de videocamera tevoorschijn te halen
    *grijns*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat gaaf die bikybiky cool had ik die toen maar gehad tig jaar geleden.
    Ik heb even gestemd op het ideale aantal kinderen: 1 maar dat zeg ik omdat ik er 7 heb en vanavond helemaal kapot ben van die monsters en blij dat de laatsten nu net in bed liggen....zucht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zeg !! Heerlijk he als ze steeds een stapje verder zelfstandig worden !! Een nadeel van het zelf fietsen vond ik altijd wel dat de actieradius van het spelen enorm vergroot word met als gevolg zoeken naar kids in het hele dorp ;-) Even een andere vraag....wat is een bikybiky??

    Grtjzz Janne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha janne, de bikybiky is superhadnig (Klik op de link!): vestje met handvat op de rug..

    En Jeanette, we hebben gezwommen vandaag, dus dat is genoeg activiteit voor papa (-: Ik zal vanavond wel weer het sulletje zijn dat naast de fiets mag huppelen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha we hebben hier ff hard zitten grinniken om je laatste zin in je antwoord :0)

    Jeroen dan maar lief aankijken of hij jullie wilt filmen?
    *grijns*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahaa, id erg handig zo'n bikybiky ;-) Ik loop nog een beetje achter denk ik, hahaha maar dat komt vast helemaal goed!!

    Grtjzz Janne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Njaaaaaaaanjaaaaaaaaaaa wat 'n handig ding die BikyBiky!

    En er mee hè, met als 'n sulletje achter 't kind aan rennen. Ik ben vóór 'n filmje :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...