dinsdag 9 juni 2009

Verlof

"Waarschijnlijk uit angst dat we met een delegatie bij haar thuis zouden komen had ze al direct na de geboorte aangekondigd dat ze de baby binnenkort op het werk zou komen showen. Jammer, want we hadden het daar thuis wel eens willen bekijken. Kom je ook nog eens ergens anders, toch, en dat in werktijd?

Maar goed, er werd een kaart gekocht en geld ingezameld. En ja hoor (wakker geschud door ons mailtje over een cadeau) daar kwam ze aan... Scheefgezakte baby in een bakkie, haar.. euh.. zijn ogen dicht, dus daar was verder niet veel aan te zien. Moeder zelf stond er wel vol vertedering naar te kijken. Heb haar gefeliciteerd en ben in een hoekje met wat andere kerels de verplichte taaie beschuit met muisjes weg gaan zitten werken. Heb het maar aan de jonge vaders en de vrouwen op de afdeling overgelaten om tegen de slapende baby te kirren en aan de mama enthousiaste vragen te stellen over dingen als babyvoeding, bevalling en doorslapen.

Prima hoor, dat mensen kinderen willen. Maar ik heb er helemaal niks mee, met baby's. Maar wat een verlof die meid heeft, dat is niet normaal meer! Eerst ben je lekker zoveel weken vrij voor de baby er is, en dan krijg je nog eens zoveel maanden verlof na de geboorte. Dat zou ik ook wel willen! Lekker uitslapen, de hele dag een beetje thuis met een boekje op de bank, af en toe eens een klusje doen waar ik nooit aan toe kom.

Eigenlijk gek dat ze er niet echt uitgeslapen uitziet, na zoveel weken vrij..."

4 opmerkingen:

  1. ehm, hebbie t nou over jezelf? ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou jaaa. Lekker, zo'n mening. Thuis zijn met kind(eren) is bikkelen! Op kantoor vind ik het vaak wel even lekker. Even bijkomen, even tijd voor mezelf.

    Maarre, jij bent toch thuismam? Je gaat toch niet naar kantoor na je verlof?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ t Kleine Kikkertje: ehh.. ik blijf dromen! Het lukt met wel bij elk kind om een dag minder te gaan werken, dus nog 2 baby's te gaan...
    Of zou manlief zometeen (ergens in oktober) als ik me twee hele dagen niet thuis vertoon ook gaan begrijpen dat een hard-werkende vrouw thuis ook veel voordelen heeft?

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!