dinsdag 2 juni 2009

Darwin en de kinderpoep

"Ik zal blij zijn als dat eerste half jaar voorbij is", hoorde ik een moeder laatst zeggen. Niet mijn moeder hoor. Die snapt dat niet, net als ik het ook niet begrijp. "Kinderpoep, dat is niet vies!" roept mijn moeder bijvoorbeeld, al zolang als ik me kan herinneren.

Nou denken veel mensen, inclusief de papa van mijn bloedjes, daar toch heel anders over. En ik zelf ben er ook niet echt van gecharmeerd als Janick van 6 de wc weer eens vergeet door te trekken (of erger nog: een van zijn vriendjes!), maar zo'n baby-tje met een vieze luier, ach.. nee. Dat vind ik niet erg. Integendeel. Een paar weken geleden stond ik nog naast mijn kraambed met mijn neus in een volgeplaste luier gelukzalig te stralen. Ha! Zo rook het inderdaad. De geur van verse baby. Was het alweer bijna vergeten.

En als jullie nou toch denken dat ik gek ben, dan doe ik nog maar wat bekentenissen:

Doorslapen, dat is het fijnste wat je je voor kunt stellen als je kleintje je voor de derde keer op een nacht wakker brult, maar als je over de ergste slaap heen bent schrijf je zomaar ineens in je weblog
dat zo'n nachtvoeding eigenlijk ook wel wat heeft

En nog een: reikhalzend zit je met je logge lijf na 9 maanden van misselijheid, maagzuur en een verweekt bekken uit te kijken naar de bevalling (ik schreef het zelf nog in
wanneer komt ie nou?), een paar weken later ben je alles vergeten en denk je toch alweer met weemoed terug aan hoe bijzonder het was, zo'n kindje in je lijf.



Ik glimlach dan ook weemoedig bij het zien van zwangere buiken in het park. En hoewel de laatste echo bij de gynaecoloog een keurige gezonde baarmoeder liet zien, vond ik hem zelf wel erg leeg en miste ik de kleine trappelaar die daar op alle vorige echo's zo leuk te zien was.

Mooi, hoe dat werkt, de natuur.

3 opmerkingen:

  1. Nou ik niet hoor ik was altijd heel blij als de baby eruit was, zwanger zijn vond ik verschrikkelijk. Baby's daarentegen vind ik zoooo genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poep in t algemeen vind ik vies. Van babies, kleine kids, grote mensen, honden, katten etc.

    En toen kreeg ik 12jr geleden een zoon die de dag na zn geboorte een stoma kreeg, dan leer je wel wat vieze poep is, en ook dat ik daar weer wel tegen kon...
    Strange!

    Tja, maar verder, stoma opgeheven gelukkig, gelukkig gaat t met zoonlief ook goed, maar poep... het is soms zo erg dat ik er van over mn nek ga...

    Bah!

    Ohja en n baby in buik, zálig! Niet op t end, maar zo rond n maand of 7.
    Mis t allang niet meer hoor, ook t hebben van n baby mis ik niet meer. Heerlijk dat mn kids groot zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom hier via Jeanette en zie dat er een kersvers kereltje geboren is. Mag ik nog feliciteren? Vast wel. Leuke blog, mooie schrijfstijl. En poep van je eigen baby vind ik ook niet vies. Van je eigen kleutertje wordt het echter al wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!