zaterdag 9 mei 2009

Moe, moeder, moederdag

Papa is moe maar ik ben moeder. Dus sleep ik mijn verrote lijf uit bed, doe de stokjes tussen mijn ogen maak flesjes klaar, terwijl ik me niet probeer te ergeren aan het gesnurk dat uit de andere kant van mijn bed komt.

Als de baby dan eindelijk weer slaapt, in ons bed, omdat ik geen fut meer heb hem nog in zijn eigen wiegje te gaan leggen, komt nummer twee onze slaapkamer binnenvallen. Zo te horen is ze getroffen in een gevecht met nummer een, en heeft ze een kus en wat aandacht nodig. Met een klagelijk "mamaaaaaaaa" (mama reageert namelijk wel!) plant ze haar elleboog op mijn nog zeer gevoelige tepel terwijl ze ook bij me in bed duikt. Au! Wakker!

Omdat nu drie van ons vier te krap liggen om nog lekker te slapen spring ik er maar uit en begin de dag. Stiekum hopend dat de baby papa enorm gaat wakker brullen zometeen sleep ik de oudste twee mee naar beneden. Boterhammen smeren, ruzies sussen, dochter helpen aankleden, was opruimen... Een gewone dag voor moeder, moederdag dus, zeg maar.

Maar terwijl ik dit blogje tik heb ik wel twee kindjes op mijn schoot die me om en om kusjes geven. Lastig typen maar wel lekker. Mhm. Dat is toch eigenlijk wel fijner dan alleen in het grote bed kruimelige zelfgebakken croissantjes wegwerken.

1 opmerking:

  1. Tja, hier ook zo'n rare typische moederdag-dag én dubbele jarigedag-dag...
    Wie was er als eerste wakker?
    Juist! ik.
    Waar kwam dat door?
    Juist! door een snurkende hubby...
    Dus ging ik om 7u het echtelijke bed maar uit om achter de pc te kruipen.
    Had gisteren al aangekondigd dit jaar geen ontbijt op bed te willen, omdat ik t ongezellig vind in mn uppie tussen de broodkruimels.

    Ach jaaa,
    fijne moederdag vandaag, enne...vaderdag is volgende maand, mag jij vast blijven liggen en schop je Jeroen maar vroeg uit t bed :0)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?