maandag 4 mei 2009

Mevrouw, u heeft keurige kinderen!

Het consultatiebureau was net op bezoek. Zij vinden (als een van de weinige mensen in mijn omgeving lijtk het) dat moeder en kind nog wat rustig aan moeten doen en komen voor de eerste afspraak lekker thuis. Een half uurtje meten, wegen, formulieren invullen over het ontbreken van erfelijke ziekten en complicaties bij de geboorte. En dat met 3 kinderen erbij die allemaal heel veel herrie kunnen maken.

Nou is een goede voorbereiding het halve werk, dus Quintijn (jaha, zo heet ie!) was gebadderd, ingesmeerd met vettigheid, aangekleed in een stoer pak en afgevuld met 110 ml friso melk.
Roos en Janick had ik met spelcomputer, chocolade piratenmunten en roosvicee voor de tv gezet. En inderdaad, het wonder geschiedde. Geen gemek, geen gemaar, de verpleegkundige en ik konden gewoon ongestoord praten.

Quintijn deed nog wel snel even een plas over de weegschaal toen zijn luier uitging, maar het feit dat hij zo goed was aangekomen en zo lief naar ons keek met zijn blauwe kijkertjes maakte dat al snel weer goed.

Mevrouw, wat heeft u keurige kinderen! Was dan ook haar eindoordeel over alledrie. Hahaaaa! Hoezee. Triomf. De keurigste kinderen van de hele wereld, die heb ik. Hoop dat ze er een aantekening van heeft gemaakt in haar dossiers.

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me een aardige uitdaging, en die heb je (Wauw!) goed doorstaan!

    Chapeau, Mamalien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, keurige kinderen Mammalien!

    Moet ik nog even na doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!