vrijdag 15 mei 2009

Dagje vrij?!

Ja hoor, de dagen waar ik me al de hele week op zit te verheugen. Donderdag en vrijdag, de oudste twee zijn onder de pannen met school(reisje) en creche. Vinden ze allebei geweldig leuk, en ik kan heerlijk uitrusten als de baby slaapt en als hij wakker is lekker alleen met hem rommelen, badderen, knuffelen, wandelen..

Tot zover de theorie. Gisteren de hele dag op pad geweest. Halen, brengen, de werkster ontlopen, boodschappen doen. En toen ik dan even dat rustmomentje voor mezelf gepland had werd dan eindelijk de baby wakker en begon moeilijk te doen over zijn fles.

Vandaag een herkansing. Zoon naar school, dochter naar de creche want daar kan ze vandaag zo leuk spelen met.. ojee. Ze wil niet. Met een warm hoofdje, snotneusje en heel erg verdrietig gezichtje sjokt ze met me mee. "Vriendin" M. doet niet echt aardig, dochter zelf kruipt in haar schulpje als de juf tegen haar praat en de puzzel die we zouden doen samen wil ze ook al niet meer. Zucht.

Ik wrik me van haar en van mijn opkomende schuldgevoel los en begin dapper naar haar te zwaaien. Zij doet ook dapper mee, zwaait naar me terwijl alles aan haar lijfje eruit ziet alsof ze gewoon heeel dicht bij me wil blijven. En ik weet wel dat ze zometeen gewoon lekker gaat spelen, ze zich (en mij) thuis vast zou gaan vervelen, dat ik ook wel eens rust nodig heb etc etc... maar de hormonen gieren nog door mijn lijf. Dus loop ik zelf met de tranen over mijn gezicht naar buiten, op weg naar mijn "vrije dag". Zucht..

3 opmerkingen:

  1. Arme jij! Geen rust meer... Kleine kinderen die ook nog even aandacht willen, en een klein ventje dat óók nog dicht bij z'n moeder wil zijn. Dit weekend manlief maar eens aankijken, zodat jij je nest kan opzoeken?

    Sterkte (maar ook veel plezier) met al dat kleine grut!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja... ook al zijn straks die hormonen uit je lijf, het blijft lastig om de goede balans te vinden.
    En dan je nog 'vrij' en niet aan het werk. Help!
    Maar goed, denk daar nog maar niet teveel aan ;-)
    Je hebt gewoon maar een beperkte hoeveelheid energie, en je MOET gewoon af ten toe bijtanken.
    Denk dus ook aan jezelf!
    En een traantje op z'n tijd mag best hoor, dat heeft elke moeder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En? Gisteren heerlijk een poosje alleen met Quintijn geweest?

    Thanks voor het katje....whahaaha erg gelachen en veel commentaar als er iemand langs liep ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!