zaterdag 21 maart 2009

Kriebels

Wat een gekke kwaaltjes kun je hebben als je zwanger bent. Zo heb ik al maanden zin in slagroomtaart (normaal niet mijn favoriet), vergeet ik alles en heb ik maagzuur. En jeuk. Op mijn onderarmen, waar de pigmentvlekken tevoorschijn komen, maar de afgelopen dagen ook vooral bere-jeuk op mijn hoofd. Ik was het nu bijna elke dag, zou het opeens zo snel vet worden?

Tot ik van iemand de tip kreeg, er heersen weer luizen. Neeeeeeeee, dat kan niet! Het zijn de hormonen hoor! Hmh. Het idee bezorgde me echter nog meer jeuk, dus toch maar die kam erbij gepakt.

En ja hoor. Jakkes! Bah! In de wasbak een dikke bruine vlek die bij nadere inspectie ook bleek te kunnen lopen. Brrrrrrrrrrrrrrrr. En dat met een zwangere buik, dus geen chemische bom die mijn kop en mijn huis in een keer ongediertevrij maakt..

Gelukkig heb ik internet (tips) en oma (tips en een voorraadkast met alles wat de familie ooit maar eens nodig zou kunnen hebben): binnen mum van tijd stond ik onder de douche met een groene zeep en witte azijn. Inmiddels draait de wasmachine voor de 3e keer en zoek ik een leeg plekje in de vriezer voor de pluche knuffels.

Mijn lieftallige familie behandelt me als een melaatse (lekker rustig!) en ik ben allang blij dat na inspectie alledrie vrij van luis lijken te zijn... (Ze houden van schoon he, die beestjes! Blijkbaar schrikken lollieklonten, softijs, cremespoeling en vet ze nogal af, gelukkig voor de kindjes. En waarom ze niet bij Jeroen komen? Ik brand mijn vingers er niet aan, misschien leest hij wel mee! Dus eh..... prijsvraag?)

1 opmerking:

  1. Brrrrrr.... ik heb er gelukkig nog nooit een gezien, en zeker niet in huis. Lijkt me echt een drama om het hele huis te ontsmetten, dus ik leef met je mee.
    Dus je haar is nu droog van de azijn en groene zeep?!
    Sterkte ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...