donderdag 19 maart 2009

Kop en kont

Yeah, jippie! Beeb is gedraaid! Geen moeilijke keuze (voorlopig) dus tussen keizersnede of "normale" stuitbevalling.


Vanmiddag heb ik een uitwendige versie in het ziekenhuis gehad. Eerst 20 min aan de apparatuur om hartfilmpje van de baby te maken en te controleren of mijn buik niet al te hard was/werd. Daarna een echo om te kijken of hij precies lag, en waar ze mogelijkheden zag om kop en kont vast te pakken en rond te draaien. En toen aan de slag...


Ik heb van een aantal mensen gehoord hoe pijnlijk het was, en ook deze ervaren verlosjuf vertelde van te voren dat het wel pijn kon doen. Eigenlijk vond ik het zat meevallen. Ik kreeg gelukkig geen injectie om de buik slap te houden (hij was slap zat, en van zo'n injectie kan je wel behoorlijk bijwerkingen achteraf krijgen als mama zijnde) en ze begon te porren. Handje onder het kontje, en dan bovenin het hoofdje proberen te pakken. Helaas, dat zat te dicht op mijn ribben. Andersom dan maar, eerst het hoofdje, daarna het kontje en ik voelde haar handen langzaam over mijn buik draaien, en zag Jeroen zijn gezicht helemaal blij kijken toen hij blijkbaar iets zag. Ik heb die baby echt niet voelen draaien, maar zij waren er allebei van overtuigd dat het gelukt was. Echo aan, aan jawel! Koppie onderin, billen bovenin, ruggegraatje opzij.


Daarna nog weer een tijd aan de snoertjes in verband met de echo en het registreren van de beweging van het kind en eventuele weeeen. Tot zover alles goed!


En nou maar hopen dat hij niet echt eigenwijs gaat doen en stiekum vanzelf weer terugdraait. Volgende week opnieuw een echo om dat even te controleren..

2 opmerkingen:

  1. Goed nieuws!!!! Ik hoop voor je dat hij inderdaad netjes blijft liggen!

    Nu op naar de bevalling. Spannend, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh jeetje hee, aan de ene kant dus wel fijn dat beeb nu goed ligt, maar aan de andere kant dat je m niet voelde bewegen...
    goed op blijven letten dus.
    Pff die laatste weken krijg je ook niet kado he :0( Hopelijk blijft beeb t goed doen en goed liggen, zijn dat al wat minder zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?