maandag 23 maart 2009

Flexibiliteit

Prrrring. Onbekend 06-nummer. Ik neem op, klaar om de zoveelste encyclopedieverkoper af te zeiken, tot het tot me doordringt wie "met mij" eigenlijk is. Oh, hij! Huh? Mobiele telefoon kwijt? Waarschijnlijk gestolen? Lekker dan. En als de weeen nu beginnen?

Uurtje later, weer Prrring. Ander nummer, tijdelijk vast nummer ergens op een flexibele werkplek waar hij zeker weten zometeen niet meer bereikbaar is. Hij deelt mee dat er geheel buiten zijn zin om pizza is besteld en dat hij waarschijnlijk pas tegen tienen vanavond thuis zal zijn. Lekker dan!

Het is leuk hoor, een beetje hart voor de zaak, maar waarom daar nou mee beginnen zo'n 3 weken voor de uitgerekende datum? Een nanny van de zaak voor de andere twee kindjes zit er niet in, net zo min als een vervangende mobiel of een ouderwetse pieper om hem te alarmeren als er haartjes te zien zijn. Ik krijg prompt rugweeen en word alvast wat misselijk.

Dus doe ik maar een beetje rustig aan. Niet koken, niet opvoeden, strakke kleding los en uitbuiken maar. De kinderen hangen braaf mee, voor de tv op de bank met een bord patat op schoot. We doen dan ook een wedstrijdje wie het meest lusteloos is. Het bevalt de kinderen prima! En vanavond na zeven uur doen we een wedstrijdje wie het eerst slaapt. Kijk ik bij de eerste plaspauze van vannacht wel wie er bij me in bed is gekropen...

1 opmerking:

  1. Dat soort telefoontjes zijn bijna even vervelend als verkooptelefoontjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...